طلا ترک عادت کرد: کاهش قیمت برای نخستین بار در 7 هفته اخیر

به گزارش سایت طلا به نقل از اینوستینگ، گرچه قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه افزایش نسبی را تجربه کرده است ولی در هفته ای که گذشت با افت یک درصدی روبرو شده است. این برای نخستین بار در 7 هفته اخیر است که قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

بر اساس این گزارش نگرانی در بازارهای مالی در دو روز آخر هفته نتوانست به طور کامل کاهش قیمت طلا 3 روز قبل از آن در بازارهای جهانی را جبران کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 1570 دلار رسیده است. 

قیمت همه دارایی ها طی هفته ای که گذشت به خاطر اقدامات بیشتر بانکهای مرکزی جهان در اتخاذ سیاست های انبساطی پولی و تزریق نقدینگی به منظور مقابله با نگرانی های مربوط به تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی، با افزایش نسبی روبرو شده است.

تاثیر این سیاست های حمایتی که شامل تزریق نقدینگی در چین، کاهش نرخ بهره در برزیل و تایلند و روسیه بوده همراه با انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا، توانسته است تا حدی از نگرانی های بین المللی بکاهد.

تازه ترین آمارهای اشتغال آمریکا نشان می دهد که رشد اشتغال و مشارکت نیروی کار طی ماه ژانویه افزایش چشمگیری داشته است و این مساله نشانگر ادامه روند باثبات و مثبت مصرف در اقتصاد آمریکا است که موتور محرک رشد اقتصادی به شمار می رود.

Gregory Daco تحلیلگر اقتصادی Oxford Economics در این باره گفت: آمارهای قوی اشتغال و رشد دستمزد در ماه ژانویه ، موجب اطمینان یافتن سرمایه گذاران نسبت به وضعیت مناسب و باثبات اقتصادی آمریکا شده است. مشارکت نیروی کار اکنون به سطح قبل از بحران مالی و اقتصادی 2007 بازگشته است.

با این حال، آمارهای منتشر شده هنوز برای از بین رفتن کامل ریسک و خطری که اقتصاد آمریکا و جهان را تهدید می کند، کافی نیست.

نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1.59 درصد رسیده است. نرخ بهره اوراق قرضه 2 ساله آمریکا با 0.4 درصد کاهش به 1.41 درصد رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.9 درصد کاهش به 17.63 دلار رسید و قیمت پلاتین نیز با 0.2 درصد افزایش به 969.4 دلار رسیده است.

قیمت هر پوند مس نیز با 1.7 درصد کاهش به 2.55 دلار رسیده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات

1 نظر بر روی این خبر وجود دارد.


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید