افزایش سه برابری ضریب نفوذ بازار سرمایه

امروز مردم با مقوله سرمایه گذاری در بورس آشنا هستند و همین امر منجر به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه از ۵ درصد(سال۹۵) به ۱۵ درصد(سال۹۸) شده است. برنامه استراتژیک بازار سرمایه این است که ضریب نفود را به 25 درصد برساند به این معنی که یک چهارم مردم ایران وارد بازار سرمایه شوند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، کیوان شیخی، مدیر اداره تالارهای مناطق شرکت بورس، با اشاره به کاهش جو هیجانی بازار سرمایه از روز گذشته، گفت: هم اینک عرضه کننده خاصی در بازار سهام نداریم و جو هیجانی فروکش کرده است. امروز بازار سرمایه با افزایش رو به رشد تقاضا و صف های خرید همراه شد.

شیخی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر، عرضه کننده خاصی در بازار سهام نداریم و صف های خرید سهام به قوت خود باقی است. به ویژه سهام شرکت های بنیادی که با اقبال خوبی مواجه شده اند.

مدیر اداره تالارهای مناطق شرکت بورس با تأکید بر لزوم دوری سهامداران از شایعات اظهار داشت: بحث های سیاسی، شایعات و گمانه زنی ها سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث زیان سرمایه گذاران شتاب زده می شود؛ لذا اصول حرفه ای سهامداری ایجاب می کند که به صورت منطقی در بازار سرمایه تحلیل و رفتار کرد.

شیخی در ادامه بیان داشت: سرمایه گذاران از ترس از دست دادن منابع مالی خود، در زمان انتشار اخبار سیاسی بدترین تصمیم را می گیرند که خروج از بازار سرمایه است، اما نباید فراموش کرد که ماندگاری و نگاه بلندمدت منتج به سوددهی می شود. در چند روز گذشته بازارهای آمریکا و اروپا نیز شاهد نوسان در معاملات خود بودند. لذا، باید گفت هیجان در معاملات، یکی از فاکتورهای تمامی بازارهای سهام در دنیا است.
وی در پایان خاطرنشان کرد : بازارهای موازی هم اکنون به اوج قیمتی خود رسیده اند اما بازار سرمایه با توجه به اینکه سودآوری و ارزش جایگزینی مناسبی دارد همچنان در کانون توجه است . تنها عامل تهدید کننده بازارسرمایه، بحث هیجانات است که گاها سرمایه گذاران به دلیل انتشار اخبار در معرض آن قرار میگیرند. اخباری که اثری بر سودآوری شرکت ها ندارد و تنها موجب واردآوردن ضررهای سنگین به پرتفوی سرمایه گذاران می شود که امیدواریم این مقوله با افزایش مطالعات و تصمیم ها و رفتارهای منطقی؛ کنترل شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید