ضربه بر قیمت طلا: آمار اشتغال آمریکا قوی تر از همیشه

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ پس از افزایش چشم گیر قیمت ها طی شب گذشته، خرید و فروش طلا با کاهش قیمت ها وارد سطح دیگری شد. به دنبال انتشار آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا که وضعیت آن را در بهترین حالت ممکن نشان می دهد، قیمت طلا کمی با کاهش روبرو شد.

روز چهارشنبه، مرکز پردازش اطلاعات اعلام نمود که اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر 202.000 شغل در بخش خصوصی ایجاد نموده است. این گزارش فراتر از تمامی انتظارات بود چرا که طبق پیش بینی ها می بایست 160.000 شغل ایجاد می شد.

پس از اینکه طی یک شب قیمت هر انس طلا به بالای 1.600 دلار رسید، سرمایه گذاران تلاش کردند تا از این افزایش قیمت سود مناسبی بدست آورند و همین امر، طی صبح روز بعد طلا را تحت فشار زیادی قرار داد. ولی آمار اشتغال آمریکا تاثیر چندانی بر کاهش قیمت طلا نداشت و این تاثیر را می توان بسیار جزئی دانست. آخرین بار هر انس طلا با 0.20 درصد کاهش به 1.571 دلار رسید.

با اینکه این آمار، وضعیت اشتغال آمریکا را در بهترین حالت ممکن نشان می دهد، با این حال اقتصاددانان هشدار می دهند که شاید این گزارش اعتبار گزارش رسمی دولت که در روز جمعه منتشر خواهد شد را نداشته باشد.

اقتصاددانان Capital Economics  بر این باورند که آخرین آمار اشتغال نشان دهنده این است که بازار کار عامل مهمی در سلامت اقتصاد آمریکا می باشد.   

پاول اشورث، مدیر اقتصاد آمریکا در Capital Economics می گوید: "با اینکه طبق برخی نظرسنجی ها شرایط آنگونه که گفته می شود نیست، ولی طبق این گزارش منتشر شده، نظر ما در خصوص رشد اشتغال و تولید ناخالص داخلی در فصل چهارم سال کاملا درست بوده است."


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید