میانگین هر انس طلا، 1.600 دلار

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی یو بی اس گفته است که این وقفه در پیشرفت طلا به استحکام ارزش آن کمک خواهد کرد و بهای هر انس طلا تا پایان سال 2020 به حدود 1.600 دلار خواهد رسید. با این حال تحلیل گران در خصوص سودهای ابتدای سال هشدار دادند.


18 دی 98

یو بی اس: میانگین هر انس طلا 1.600 دلار

یادداشت سردبیر: انتظار می­رود سال 2020 به مانند سال­های قبل، سالی سرشار از عدم اطمینان و تنش باشد. اما سوال این است که وقتی جنگ تجارت جهانی، برگزیت، تهدیدهای رکود اقتصادی سرانجام پایان یابند، چه دارایی هایی برنده محسوب خواهند شد. زمان، زمان رقابت پیشنهادات تجاریست. پس گزارش ویژه ما را در خصوص عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری شما در سال 2020 از دست ندهید.

میانگین هر انس طلا، 1.600 دلار

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی یو بی اس گفته است که این وقفه در پیشرفت طلا به استحکام ارزش آن کمک خواهد کرد و بهای هر انس طلا تا پایان سال 2020 به حدود 1.600 دلار خواهد رسید. با این حال تحلیل گران در خصوص سودهای ابتدای سال هشدار دادند. تنش های میان ایران و آمریکا، در روز دوشنبه قیمت طلا را به مرز رکورد هفت ساله رساند ولی قبل از دستیابی به این رکورد، قیمت ها تا حد کمی کاهش یافت. به گفته بانک یو بی اس، با توجه به وضعیت پر تنش و سرشار از عدم اطمینان کنونی، ارزش طلا به عنوان دارایی که از این عوامل در امان است دوچندان شده است. از حیث بررسی فصلی نیز، طلا همواره در ماه ژانویه با افزایش روبرو بوده است، به ویژه اینکه اکنون سال جدید چینی نیز پیش رو می باشد و میزان تقاضا برای خرید طلا به شدت افزایش می یابد. پیش بینی این بانک تا پایان سال 2020 حاکی از ادامه معاملات طلا در میانگین قیمت 1.600 دلار برای هر انس می باشد. با این حال تحلیل گران هشدار می دهند که می بایست عوامل دیگری نیز مد نظر قرار گرفته شوند که از جمله آنها می توان به کاهش نقدینگی در اوایل سال جاری اشاره نمود که قیمت ها را به طرز اغراق آمیزی بالا می برد. بررسی و پیش بینی عواقب وضعیت کنونی کاری دشوار است و در این مرحله انجام آن میسر نیست. همچنین می بایست مراقب وضعیت جغرافیای سیاسی و تاثیرات آن بر طلا بود. هرگونه افزایش تنش سیاسی موجب افزایش شدید قیمت ها خواهد شد و در مقابل، آنچه واضح است، با کاهش تنش ها و افزایش ثبات در منطقه، با کمی کاهش در قیمت ها مواجه خواهیم شد. اگر این وضعیت نامشخص بر تورم و رشد اقتصادی تاثیر بگذارد، قیمت طلا تثبیت بیشتری پیدا می نماید.

1.550 دلار، معیار کنونی قیمت طلا

به گفته فارکس تایم، از روز دوشنبه، طلا بخشی از سود خود را از دست داد و نرخ 1.555 دلار، معیار کنونی سنجش قیمت طلا خواهد بود. ساعت 9 صبح روز سه شنبه 7 ژانویه 2019 ، هر انس طلا با 2.30 دلار افزایش به 1.567.50 دلار رسید. بهای طلا از زمان افزایش تنش های میان ایران و آمریکا افزایش یافته است. تنش های خاورمیانه میزان ریسک را بالا خواهد برد و همین امر موجب خواهد شد تا سرمایه گزاران به خرید طلا میل بیشتری پیدا کنند. با اینکه قیمت ها روند صعودی داشته اند، ولی افزایش بیشتر منوط به واکنش ها به قیمت 1.555 دلار می باشد. این نرخ کاملا تثبیت شده می باشد و به احتمال قوی هر انس طلا به سمت 1.600 دلار نیز خواهد رفت. در مقابل، در صورت شروع موج کاهش، قیمت ها به سمت 1.535 دلار می روند.

تی دی سکوریتیز: افزایش تنش ها قیمت هر انس طلا را به 1.600 دلار می رساند

بانک سرمایه گزاری و خدمات مالی کانادا با عنوان تی دی سکوریتیز اعلام کرد که اگر تنش ها در خاورمیانه افزایش یابد و یا اوضاع بدتر شود، قیمت هر انس طلا به 1.600 دلار خواهد رسید. ار روز پنجشنبه، قیمت طلا با افزایش نگرانی در خصوص برخورد نظامی میان ایران و آمریکا روند صعودی را پیش گرفته است و این موضوع سرمایه گزاران را برای دوری از ریسک، به سوی طلا سوق داده است. آنچه نگران کننده است، این است که ایران به عنوان انتقام منافع آمریکا را هدف قرار می دهد و همچنین اکنون احتمال بالاگرفتن تنش ها در خاورمیانه دوچندان شده است. این امر می تواند موجب افزایش چشم گیر بهای نفت شده و رشد جهانی را آهسته تر نماید، و همچنین تا حدی توانست قیمت طلا را به بالاترین رکورد از سال 2013 تاکنون برساند. با افزایش تنش ها قیمت هر انس طلا می تواند از مرز 1.600 دلار نیز بگذرد و همچنین دیگر فلزهای ارزشمند را نیز به مرز ثبت رکوردهای چندین ساله نزدیک خواهد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید