نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا در سال 2020 : اونس به 2000 دلار خواهد رسید؟

به گزارش کیتکو نیوز، تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه موجب شده تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در 4 ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بین المللی بر این باورند که افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران خرد می تواند یک نشانه مهم برای ادامه تقویت قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

در نظرسنجی این هفته کیتکو ، سرمایه گذاران مین استریت به این سئوال پاسخ داده اند که قیمت طلا تا پایان امسال به کجا خواهد رسید؟

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که تعداد ناچیزی از سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که قیمت طلا امسال با کاهش روبرو خواهد شد. در این نظرسنجی 1749 سرمایه گذار بین المللی شرکت کرده اند و 80 درصد آنها بر این باورند که قیمت طلا تا پایان سال 2020 میلادی به بیش از 1600 دلار خواهد رسید.

یک چهارم آنها یعنی 439 نفر اعلام کردند که قیمت طلا امسال به شدت افزایش خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 2000 دلار خواهد رسید.

تنها 9 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی یعنی 152 نفر اعلام کرده اند که قیمت طلا تا پایان امسال کمتر از قیمتهای کنونی خواهد بود. کمتر از یک درصد آنها نیز پیش بینی کرده اند قیمت طلا تا پایان امسال به زیر 1000 دلار خواهد رسید.

قیمت طلا در سال 2019 میلادی با 19 درصد رشد به 1523 دلار رسید. اتخاذ سیاست های انبساطی پولی در سراسر جهان تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است. نگرانی های زیادی درباره رکود اقتصادی وجود دارد و این مساله تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را تا سطح بی سابقه ای افزایش داده است.

گرچه افزایش قیمت طلا که از تابستان آغاز شد و به سرعت موجب شد تا قیمت این فلز گرانبها به بالاترین سطح در شش سال اخیر برسد ، موجب شگفتی تحلیلگران وال استریت شد ولی این مساله دقیقا چیزی بود که سرمایه گذاران مین استریت آن را پیش بینی کرده بودند.

در نظرسنجی سال گذشته کیتکو نیوز درباره چشم انداز بازار طلا در 2019 میلادی، حدود یک سوم شرکت کنندگان معادل 1640 نفر پیش بینی کردند که قیمت طلا بالاتر از 1500 دلار خواهد رسید.

گرچه تحلیلگران وال استریت نیز پیش بینی کرده اند که روند صعودی قیمت طلا در سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت ولی میزان اعتماد و احساس آنها در مقایسه با سرمایه گذاران مین استریت چندان قدرتمند نیست.

بسیاری از بانکهای بین المللی مثل گلدمن ساکس ای بی ان امرو تی دی سکوریتی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا امسال حدود 1600 دلار خواهد بود.

تحلیلگران گلدمن ساکس در این باره در گزارش چشم انداز بازار طلا اعلام کردند: با توجه به خرید 750 تن طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان با هدف کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی ، این مساله نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا در سال 2020 حفظ خواهد شد و طلا به هدف 1600 دلاری خواهد رسید.

علاوه بر این پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح فعلی حفظ کند و در این صورت با توجه به افزایش تورم و کاهش نرخ بهره واقعی اوراق قرضه آمریکا، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران، وضعیت فعلی نرخ بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به گونه ای نیست که سرمایه گذاران برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود اقدام به سرمایه گذاری در اوراق قرضه کنند و برای بسیاری از سرمایه گذاران، طلا اکنون نقش مهمی برای بیمه کردن سبد سرمایه گذاری آنها دارد.

خوان کارلوس آرتیگاس مدیر تحقیقات سرمایه گذاری در شورای جهانی طلا در این باره گفت: خطر برای سرمایه گذاران در سال 2020 میلادی در حال تغییر است و آنها نیاز به یک پوشش مطمئن در برابر خطرات سرمایه گذاری دارند و طلا بهترین گزینه خواهد بود.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید