رشد شاخص ها با وجود کاهش حجم معاملات در وال استریت

شاخص نزدک در روز جمعه با افزایش چشمگیری همراه شد در حالی که شاخص اس اند پی و داوجونز رکورد افزایش را در یک سال گذشته به ثبت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در حالی که تنها دو جلسه معاملاتی به پایان سال میلادی مانده است، بازار وال استریت توانست در آخرین روز معاملاتی روز جمعه با افزایش چشمگیر شاخص ها همراه شود.

به این ترتیب، شاخص اس اند پی از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا به حال با بازدهی ۲۹ درصدی همراه بود و بیشترین میزان بازدهی را از سال ۲۰۱۳ تا به حال از آن خود کرد.

با این وجود که، حجم معاملات در روزهای معاملاتی بین کریسمس و سال نو به دلیل تعطیلات، با کاهش همراه شده است، اما شاخص ها توانستند با افزایش بسیار مناسبی همراه شوند.

ریک مکلر، مدیر سرمایه گذاری نیو ورنون، در نیوجرسی در این خصوص بیان داشت:بازارها در تعطیلات سال نوی میلادی به سر می برند اما همچنان پیش بینی می شود تا دو سه روز آتی بازار سهام بتواند با حداقل معاملات، حداکثر بازدهی را به ارمغان بیاورد.

از طرف دیگر، امید به بهبود اوضاع تجاری میان چین و آمریکا بازارها را نسبت به شروع پرقدرت در سال ۲۰۲۰ میلادی امیدوارتر کرده است.

اجرای مناسب فاز ۱ صلح تجاری میان این دو کشور، موجب بهبود زیرساخت ها و عملکرد شرکتها در هر دو کشور شده است.

به این ترتیب، شاخص داوجونز با رشد ۰.۰۸ درصدی همراه شد و شاخص اساند گی نیز ۰.۱ درصد مثبت شد در حالی که نزدک ۰.۱۷ درصد افزایش را به ثبت رساند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید