تحلیل امروز سکه امامی مورخ 20 آذر 98

طلا جهانی در سال ۲۰۱۹ رشد ۱۶ درصدی داشته است که این رشد بیشتر بخاطر جنگ تجاری چین و آمریکا و همچنین سیاست های پولی بانک های مرکزی در گوشه و کنار دنیا بوده است. 
یکی از تحلیلگران مسائل اقتصادی علل افزایش قیمت ارز در ایران را وقایع فصلی، نا آرامی های عراق و جو ناشی از افزایش قیمت بنزین برشمرده است که سرمایه گذاران را ترغیب به حرکت به سمت دارایی های امن و افزایش تقاضا برای دلار در بازار کرده است. 
قیمت ارز در دوره ای کوتاه از کانال 11 هزار تومان به کانال 14 هزار تومان وارد شده است . نوسان نرخ ارز و رشد سریع قیمت ها این گمانه را در افکار عمومی تقویت کرده است که روند افزایشی قیمت ها تداوم خواهد داشت. با این حال به رغم تلاش دلالان و امادگی جو روانی برای افزایش نرخ ارز ، کارشناسان معتقدند بازار ارز ایران مستعد شوک ارزی نیست.
امروز پس از ۵ روز روند صعودی در قیمت طلا و دلار شاهد نزول در قیمت بودیم. به گفته تحلیلگران بازار به مقاومت ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومانی واکنش نشان داده است. 
روز گذشته سکه امامی ابتدا صعود داشت و در این صعود پس از رسیدن به سطح هدف ما در ۴۷۵۲۰۰۰ موفق به شکست سطحی این سطح نشده و نزول قدرتمندی داشته ، سطح ترندلاین صعودی را تاچ کرد. 
این بازار مدت زمان طولانی تحت فشار صعودی بوده است و بازگشت قیمت و اصلاح صعود طبیعی می باشد. با رسیدن قیمت به ترندلاین نزولی،‌ انتظار نوسان و نزول تا سطح حمایت ۴۴۶۰۰۰۰ را خواهیم داشت. 
اندیکاتور RSI (شاخص قدرت نسبی) خط ترند را شکسته و در حال نوسان حول سطح ۵۰ می باشد. این سطح یکی از سطوح مقاومتی در این بازار به شمار آمده و احتمال بازگشت قیمت از آن وجود خواهد داشت.
در صورت قرار گرفتن قیمت پایین تر از سطح ۴۴۶۰۰۰۰ سطح هدفی نزولی بعدی ۴۵۲۴۰۰۰ در نظر گرفته خواهد شد. 
 
مقاومت ۱: ۴۷۸۶۰۰۰
مقاومت ۲: ۴۷۲۲۰۰۰
مقاومت ۳: ۴۶۵۸۰۰۰
حمایت  ۱: ۴۴۶۰۰۰۰
حمایت ۲: ۴۵۲۴۰۰۰
حمایت  ۳: ۴۵۷۹۰۰۰۳
 
 
 
 


منبع خبر: سایت طلا

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید