پتانسیل‌های بورس کالا در شفافیت و تامین مالی تولید

گروه بنگاه‌ها : مدیر عامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا با اعلام اینکه یکی از کارکردهای اساسی بورس‌ها در نظام مالی شفافیت در اقتصاد است، گفت: کشف قیمت عادلانه کالاها از جمله اهداف ویژه بورس کالا به شمار می‌رود.
سعید مستشار درخصوص مزایای حضور در بورس کالا برای تولیدکنندگان مخصوصا کشاورزان گفت: بورس کالا بازاری شفاف است که علاوه بر کشف قیمت منصفانه، امکان مدیریت ریسک نوسانات قیمت محصولات را به تولیدکنندگان می‌دهد و علاوه بر این تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مختلف بورسی به تامین مالی برای تولید دست یابند. مدیرعامل بانک مشترک ایران و ونزوئلا اظهار کرد: اگر تولیدکننده اطمینان داشته باشد که بستری برای معاملات محصولاتش وجود دارد که آن محصول به شکلی درست و عادلانه ارزش‌گذاری می‌شود، رغبت و انگیزه بیشتری برای تولید پیدا می‌کند. وی گفت: مکانیزم بورس‌ها علاوه بر شفافیت و کشف قیمت عادلانه محصولات، جلب اعتماد عرضه‌کنندگان است؛ یعنی عرضه‌کننده از فروش محصولش در بازاری امن، تحت نظارت و با قیمت مناسب اطمینان خاطر دارد.

وی اظهار کرد: بورس‌ها و به خصوص بورس کالا بستر عادلانه‌ای برای عرضه و تقاضا فراهم کرده است. در این بازار به طرف تقاضا هم توجه می‌شود؛ خریداران یک محصول، خودشان به چرخه تولید محصولِ دیگری وارد می‌شوند و این تولیدکنندگان محصولات بعدی هم باید از کیفیت محصول خریداری شده و قیمت مناسب اطمینان خاطر داشته باشند. بنابراین بورس کالای ایران با شفافیت، استانداردسازی و اطمینان خاطری که به طرفین عرضه و تقاضا می‌دهد فی نفسه یکی از ابزارهای کلیدی رونق تولید است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید