آیا قیمت طلا به صعود خود ادامه می دهد؟

پس از صحبت ها و بیانیه های دونالد ترامپ شاهد صعود قیمت در بازار طلا بودیم. روز گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که توافق تجاری با چین تا بعد از انتخابات به تعویق خواهد افتاد. در صورت بروز چنین اتفاقی، بازار نسبت به واکنشی که چین از خود نشان خواهد داد و نگرانی نسبت به این واکنش نوساناتی داشت که این منجر به صعود قیمت طلا گردید. 
روز گذشته قیمت پس از رسیدن به سطح EMA50 و ۳۰/۲٪ فیبوناچی شروع به نوسان حول این سطح نمود. 
در چند روز گذشته شاهد این بودیم که سطح ۱۴۵۰ در بازار طلا همچنان به عنوان یک سطح حمایت قوی عمل کرده و قیمت تا کنون موفق به شکست این سطح و قرار گرفتن پایین تر از آن نشده است. 
با توجه به نزول های یکباره و قدرتمندی که در چند وقت گذشته در این بازار شاهد آن بودیم، احتمال بازگشت قیمت طلا به سمت بالا برای جبران ضررهای پیشین وجود خواهد داشت. 
در اینجا، باید به این نکته اشاره داشت که در صورتی که ترامپ به نظر خود بهای بیشتری داده و پافشاری بیشتری بر روی آن داشته باشد شاهد صعود در این بازار خواهیم بود. 
در صورتی که دونالد ترامپ نسبت به بازارهای سهام آمریکا و همچنین شاخص S&P500 بی توجه باشد و به روند فعلی خود ادامه دهد، شاهد صعود در قیمت طلا و حرکت بازار به سمت دارایی های امن خواهیم بود. 
برای دوره های پیش رو در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از سطح ۳۸/۲ درصد فیبوناچی و سطح ۱۴۷۹/۵۰ انتظار ادامه صعود تا سطح ۱۴۹۵ را خواهیم داشت. 
در صورت قرار گرفتن قیمت بالاتر از ۱۵۰۰ بازار انتظار صعودهای بیشتری را خواهد داشت.

اخبار مهم روز :

گزارش اولیه کمیته تحقیقات در پرونده استیضاح ترامپ : مدارک علیه رئیس جمهور به اتهام سوء استفاده از قدرت بسیار بزرگ و سهمگین هستند! محاکمه ترامپ در راه است!

ویلبر راس وزیر بازرگانى امریکا ، ملقب به معمار جنگ تجارى : دولت امریکا برنامه تصویب تعرفه علیه واردات خودرو را کنسل نکرده و این پرونده از برنامه ما خارج نشده است!

اینکه در همین ماه دسامبر به توافق تجارى با چین برسیم یا دسامبر سال اینده ، اهمیت زیادى ندارد.
مهم این است که توافق یک توافق معقول و واقعى باشد!

کارهاى متعددى براى رسیدن به توافق با چین باید انجام شود ، مانند تعیین حجم و کیفیت خرید چینیها از محصولات امریکا.

اروپاییها تهدید به تلافى تعرفه هاى ما میکنند و این چیز جدیدى نیست.

شرکت هواوى چین در حال نقض قوانین تجارى امریکاست. هواوى به تولید کننده هاى خود در چین ابلاغ کرده که براى مصونیت از تعرفه هاى امریکا ، از چین خارج شوند. این شرایط باید کنترل شود.


منبع خبر: سایت طلا

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید