قیمت طلا امروز 12 آذرماه 1398

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا علیه برزیل و آرژانتین قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا تعرفه های تجاری را علیه برزیل و آرژانتین اعمال کند که این مساله نگرانی های جدیدی را درباره تجارت جهانی به وجود آورده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1463 دلار رسیده است. ترامپ با متهم کردن برزیل و آرژانتین به دامپینگ و قیمت شکنی، قصد دارد تعرفه های سنگینی را علیه واردات فولاد و آلومینیوم از این دو کشور اعمال کند.

ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده و شاخص سهام آسیا نیز کاهش یافته است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد فعالیت های صنعتی آمریکا در ماه نوامبر برای چهارمین بار متوالی با کاهش روبرو شده است. میزان سفارشات جدید صنعتی در آمریکا نیز به پایین ترین سطح خود از سال 2012 میلادی رسیده است.

یک مقام ارشد دولت ترامپ تاکید کرده است که دستیابی به توافق تجاری با چین هنوز تا پایان امسال امکان پذیر است.

ترامپ نیز در اظهاراتی گفته است که چین هنوز خواستار دستیابی به توافق تجاری با آمریکا است.

چین روز دوشنبه مانع از اعزام هواپیماها و کشتی های آمریکایی به هنگ کنگ شد و تحریم هایی را علیه نهادهای غیردولتی آمریکایی به خاطر نقش داشتن در اعتراضات هنگ کنگ اعمال کرده است.

امضای قانون حمایت از اعتراضات هنگ کنگ از سوی دونالد ترامپ موجب تشدید تنش ها بین واشنگتن و پکن شده است. 

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر ارزش دلار آمریکا، نوسانات شاخص سهام و تنش های سیاسی قرار خواهد داشت. 

 منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید