نشست تخصصی مروری بر قوانین و مقررات بازار پایه

روز شنبه مورخ ۱۶ آذرماه سال جاری، نشست تخصصی مروری بر قوانین و مقررات بازار پایه با تاکید بر شفافیت برای ناشران بازار پایه درمحل فرابورس ایران برگزار می شود.

سجاد موحد، سرپرست مرکز مالی ایران در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: هدف از این نشست، استقرار حاکمیت شرکتی و تلاش برای بهبود شاخص های عملکردی ناشران بازار پایه، کاهش ریسک معاملاتی سهام بازار پایه، افزایش شفافیت شرکت های این بازار و همچنین آشنا سازی ناشران با استاندارهای به روز حاکمیت شرکتی است.

وی افزود: در این نشست تخصصی، علیرضا عسکری مارانی، پیشکسوت و فعال قدیمی بازار سرمایه و مدیرعامل اسبق سرمایه گذاری ملی ایران و زهرا زارع، سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه ارائه مطالب کاربردی را بر عهده دارند.

موحد در خصوص سرفصلهایی که در این نشست ارائه می شوند نیز اظهار کرد: سرفصل های مشتمل بر بررسی دستورالعمل ها و قوانین حاکم بر ناشران بازار پایه با تاکید بر الزامات اجرایی ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، مزایای پیاده سازی کنترل های داخلی و استمرار حاکمیت شرکتی، اصول حرفه ای برگزاری مجامع عمومی صاحبان سهام، چگونگی فراهم کردن مقدمات پذیرش شرکت ها در بازارهای اصلی و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه بررسی می شوند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید