روند مثبت معاملات بورس تا پایان سال

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در وضعیت کنونی روند بازار سرمایه مطلوب و معاملات مثبت است که به نظر می‌رسد این روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از ایرنا، در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس ۶ هزار و ۲۳۴ واحد افزایش داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۹ آبان ماه) با عدد ۳۰۴ هزار و ۹۹۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۶ آذر ماه) به عدد ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در پنج روز معاملات هفته جاری ۱۱ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته بیش از یک درصد رشد را تجربه کرد. همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته رشد چهار درصدی را تجربه کرد.

ادامه روند مثبت معاملات بورس تا پایان سال

مصطفی صفاری امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا روند معاملات بورس در هفته گذشته را اینگونه بیان کرد: در وضعیت کنونی روند بازار مطلوب و معاملات مثبت است که به نظر می‌رسد این روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس اکنون به کانال ۳۱۴ هزار واحد ورود پیدا کرده است، گفت: هفته گذشته شاهد گزارش تولید و فروش هشت ماهه شرکت‌ها بودیم، برخی از این شرکت‌های بزرگ میزان سودآوری و فروش آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر شده  که این موضوع به معنای آن است شرکت‌ها خود را با شرایط تحریم وفق داده اند.

وی معتقد است، این عامل باعث شد تا بازار سرمایه در هفته گذشته روند خوبی را در پیش گیرد.

صفاری با بیان اینکه دیگر بازارهای موازی با بازار سرمایه در وضعیت رکود به سر می‌برند، گفت: اگر روند معاملات در بازار مسکن را مورد بررسی قرار دهیم شاهد رکود معاملات در این بازار هستیم، بازار طلا و ارز هم با اینکه به دلیل وجود برخی از هیجانات مثبت شد اما با توجه به توصیه رییس بانک مرکزی مبنی بر اینکه که کسی به عنوان خرید و فروش وارد بازار ارز نشود مکملی شد تا حجم معاملات در بازار سرمایه افزایش و شاخص بورس روند صعودی به خود گیرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید