تحلیل و پیش بینی آینده قیمت بازار طلا جهانی

روز گذشته بازار طلا به سمت پایین بازگشت و به سمت سطح ساپورت کلیدی ۱۴۵۰ حرکت کرد اما پس از رسیدن به سطح ۱۴۵۱ به سمت بالا بازگشت. 
همانطور که پیشتر گفته شد،‌ پایین تر از سطح ۱۴۵۰ ساپورت و حمایت زیادی وجود دارد که قیمت به آن واکنش میدهد و احتمال بازگشت قیمت از این سطح بسیار است.
این بازار شاهد نوسانات زیادی خواهد بود و در صورت شکست سطح ۱۴۵۰ و قرار گرفتن قیمت پایین تر از این سطح شاهد نزول قیمت تا سطح ۱۴۳۰ خواهیم بود. 
البته برای شکست این سطح و نزول در قیمت طلا اخبار و داده های خبری منفی بسیاری مورد نیاز می باشد. دقت داشته باشید که بازار سهام آمریکا رکوردهای تاریخی بالاتری را به ثبت رسانده است که این میتواند منجر به نزول قیمت در طلا گردد. 
گرچه عده ای بر این باور هستند که نزول های طلا بخاطر تلاش این فلز گرانبها برای ایجاد مبنایی برای ادامه صعود می باشد.

کشمکش‌های میان آمریکا و چین درخصوص توافق تجاری یکی از عوامل مهمی تلقی می‌شود که افت شدید قیمت طلا را دامن زده . در عین حال اخبار ضد و نقیض در مورد تمایل دو کشور برای دستیابی به توافق تجاری می‌تواند شرایط را دگرگون کند.  اما آینده جنگ تجاری میان چین و آمریکا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.  عامل مهم دیگر تصمیم‌گیری فدرال رزرو درنشست آتی تعیین نرخ بهره به شمار می‌رود. در حالتی که بر اساس گفتمان اجلاس پیشین خبری از کاهش نرخ بهره نباشد دو حالت دیگر برای طلا و دلار پیش خواهد آمد. به‌طور معمول کاهش نرخ بهره منجر به افت دلار آمریکا می‌شود و در همین حین فرصت برای افزایش قیمت طلا مهم خواهد بود درصورتی‌که انتخاب کمیته بازار باز آمریکا کاهش مجدد نرخ بهره باشد طلا توانایی بازگشت به مرز روانی ۱۵۰۰ دلاری را خواهد داشت

آقای پاول می گوید سیاست های پولی فدرال رزرو در حال حاضر مناسب به نظر می آیند
آمریکا و چین بر سر چگونگی حل مسائل باقی مانده به توافق رسیدند 
آقای لیو هه پس از تماس خود با مقامات آمریکا گفت بر سر حل مسائل مطرح شده به توافق رسیده ایم
وزیر بازرگانی آمریکا آقای رابرت لایتزر تماس تلفنی با چینی ها را تایید کرد اما از ارائه جزییات خودداری کرد
جهت دیدن تقویم اقتصادی کلیک کنید


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید