تازه ترین نظرسنجی کیتکو درباره آینده قیمت طلا

جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که تنش های تجاری بین آمریکا و چین بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
نااطمینانی حاکم بر بازارهای بین المللی به خاطر نامشخص بودن نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین، موجب شده است تا کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی شرکت کننده در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، دیدگاه قاطعی درباره روند قیمت طلا در روزهای آینده نداشته باشند.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس در این باره گفت: یک روز امیدواری ها درباره توافق تجاری آمریکا و چین زنده می شود و روز دیگر این امیدواری ها نقش برآب می شود. این نااطمینانی موجب تقویت قیمت طلا می شود ولی برای افزایش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها کافی نیست.

در نظرسنجی این هفته 16 تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کردند که 5 نفر معادل 31 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و 5 نفر دیگر پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت و 6 نفر معادل 38 درصد نیز گفتند قیمت طلا کاهش خواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات

2 نظر بر روی این خبر وجود دارد.

  • علی عراقی
    4 سال قبل ارسال پاسخ

    با سلام. به نظر من بخش زیادی از ذخایر طلای امانی نزد بانک های جهان کاملا مجازی هست و پیشتر به صورت مخفیانه و غیر قانونی خارج شده است . از نظر من این کار نوعی پولشویی در راستای بکار گیری منابع مالی در کارهای حلاف هست. هر وقت این مساله رسوا بشه باعث جهش ناگهانی قیمت طلا در سطح دنیا خواهد شد و باعث تغییرات شدید اقتصادی میشه . البته این نظرات شخصی است

  • محمدجواد حسنی
    4 سال قبل ارسال پاسخ

    سلام، تحلیل بنده کاهش قیمت طلای جهانی خواهد بود،


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید