تایید صدور ۳۵۱ هزار کد سهامداری جدید

تعداد ۳۵۱ هزار نفر جدید در ابتدای فروردین ماه تا پایان مهرماه امسال کد سهامداری گرفته و وارد بازار سرمایه شده‌اند که تعداد کل کدهای صادر شده در این بازار به رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۳ هزار کد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از ایبِنا، سپرده‌گذاری مرکزی با انتشار آماری اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه تعداد ۳۵۱ هزار کد سهامداری جدید در بازار سرمایه منتشر شد تا تعداد کل کدهای صادر شده در بازار سرمایه به رقم ۱۱ میلیون و ۱۹۳ هزار کد برسد.

بر اساس آمار صدور کدهای معاملاتی به تفکیک هر ماه نشان می‌دهد در فروردین ۵۵ هزار کد، اردیبهشت ۳۹ هزار کد، خرداد ۲۳ هزار کد، تیر ۳۴ هزار کد، مردادماه ۴۸ هزار کد، شهریور ۶۱ هزار کد و در مهرماه امسال ۹۱ هزار کد معاملاتی در بازار سرمایه صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در مورد صدور کد برای سهامداران خارجی هم از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۷۱ کد صادر شده که در مجموع ۱۴۴۵ کد برای این گروه صادر شده است.

گفتنی است هم اکنون سرمایه گذارانی از ۴۳ کشور شامل آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، استرالیا، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان فعال هستند.

این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۱۱۲ هزار کد حقوقی هم برای سهامداران بازار سرمایه صادر شده است.

همچنین نگاهی به سهامداران فعال بازار سرمایه نشان می‌دهد تعداد یک میلیون و ۱۸۰ هزار کد حداقل یک تا ۱۰ معامله (خرید یا فروش)، ۱۶۳ هزار کد بین ۱۱ تا ۲۰ معامله و ۲۳۶ هزار کد بیش از ۲۰ معامله را در ماه گذشته انجام دادند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید