سهامداران نگران نباشند؛ مالیاتی در کار نیست

در حالی که مدتی است صحبت‌هایی مبنی بر اخذ مالیات از سود سهام و سود سپرده‌های بانکی مطرح شده، رؤسای نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از ایسنا، چندی پیش صحبت‌هایی شد بر این اساس که سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درصدد اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام بر آمده است و این موضوع بازتابی در میان سرمایه گذاران در بازار های مالی داشت، اما عبدالناصر همتی - رییس کل بانک مرکزی - دو روز پیش رسما این ادعا را درباره مالیات از سود سپرده‌های بانکی از اساس تکذیب کرد.

شاپور محمدی - رئیس سازمان بورس - نیز در واکنش به این ادعا اعلام کرد که زمزمه‌های مطرح شده در خصوص وضع مالیات جدید بر سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی واقعیت ندارد.

محمدی تاکید کرده که بنا بر مذاکرات صورت گرفته با وزیر امور اقتصادی و دارایی، هیچ گونه تغییری در مالیات سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی صورت نخواهد گرفت. در صورتی هم که مقررات مالیاتی جدیدی وضع شود، بنا به اعلام وزیر، این مالیات باید در راستای حمایت از شرکت های بورسی کاهش یابد تا شفافیت مورد تشویق قرار گرفته و تولید و صادرات کشور تقویت شود.

رئیس سازمان بورس درباره وضع مالیات عایدی سرمایه نیز صراحتا گفته که این سازمان با وضع مالیات عایدی سرمایه مخالفت کرده و این موضوع را رسما به وزارت اقتصاد نیز اعلام کرده است؛ به طوری که فرهاد دژپسند نیز بر عدم وضع چنین مالیاتی تاکید داشته است.

به گفته محمدی، جای هیچ گونه نگرانی درخصوص تغییر مقررات مالیاتی مرتبط با بازار سرمایه نیست و در صورت تغییر، به گونه‌ای خواهد بود که بازار سرمایه بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.

 
 
 
 


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید