قیمت طلا امروز دوشنبه 15 مهرماه/ اونس بالاتر از 1500 دلار

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه و در آستانه مذاکرات تجاری آمریکا و چین با افزایش نسبی روبرو شده است.
به گزارش رویترز، در حالی که بازارهای بین المللی برای دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین در هفته جاری آماده می شود، قیمت طلا با افزایش همراه شده است. سرمایه گذاران بین المللی امیدواری چندانی درباره پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین ندارند و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1508 دلار رسیده است. قیمت طلا طی هفته گذشته نیز با رشد 0.5 درصدی روبرو شده است که علت اصلی آن نگرانی ها درباره کاهش رشد اقتصادی جهان بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز با کاهش روبرو شده است. بازارهای سهام آسیا نیز در آستانه مذاکرات آمریکا و چین کاهش داشته است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفته است که شانس بسیار خوبی برای دستیابی به توافق تجاری با چین وجود دارد ولی نتایج یک گزارش نشان می دهد که مقام های چینی تمایلی به دستیابی به توافق تجاری مدنظر ترامپ ندارند.

از سوی دیگر ادامه تنش های سیاسی در آمریکا بر سر گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین و درخواست ترامپ برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید