بانک ملت: فقط ۹۱ میلیون یورو گرفتیم

بانک ملت با رد دریافت ۱.۲۵ میلیارد پوند غرامت از دولت انگلیس اعلام کرد کل مبلغ دریافتی از خزانه داری انگلیس حدود ۹۱ میلیون یورو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه به نقل از تسنیم، بانک ملت طی اطلاعیه ای که در سایت کدال منتشر شده اعلام کرد: کل مبلغ دریافتی بانک ملت از دولت انگلیس حدود ۹۱ میلیون یورو بوده است. این در حالی است که روز گذشته روزنامه انگلیسی تایمز از پرداخت خسارت ۱.۲۵ میلیارد پوندی انگلیس به بانک ملت ایران خبر داده بود.

این بانک در سال ۲۰۰۹ با مراجعه به دادگاهی در انگلیس از لندن به دلیل وضع تحریم ها و ممانعت از دسترسی خود به بخش مالی انگلیس شکایت کرده بود. دیوان عالی انگلیس در حکمی وضع تحریم ها علیه این بانک ایرانی را غیرقانونی دانسته است.

این بانک خواستار خسارت ۳.۲ میلیارد پوندی شده بود که بنا بر اطلاعیه اخیر طی توافق با وزارت خزانه داری انگلیس، به دریافت رقم حدود ۹۱ میلیون یورو رضایت داده است.

در این اطلاعیه آمده است:

پیرو شایعات منتشر شده در فضای مجازی در روزهای اخیر در خصوص مبلغ دریافتی بانک ملت از وزارت خزانه داری انگلیس، به استحضار سهامداران محترم و فعالان بازار سرمایه می رساند کل مبلغ توافق شده توسط این بانک وصول گردیده و با آخرین نرخ تسعیر ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران(هر یورو ۸۵۰۰۰ ریال) درآمدی بالغ بر ۷۷۶۴۹۸۰ میلیون ریال عاید این بانک نموده است.

لذا کلیه مبالغ اعلام شده در رسانه های مجازی مغایر با مبلغ فوق، از سوی این بانک تکذیب می شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید