عملکرد ضعیف اقتصاد آمریکا برای مقابله با بیکاری

تازه ترین گزارش اقتصادی آمریکا در آخرین ساعات کاری بازار این کشور منتشر شد که کسری تجاری آمریکا، در این گزارش مشهود بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) در این گزارش آمده است، کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست به ۵۴.۹ میلیارد دلار رسید که بالاتر از ۵۴.۵ میلیارد دلار پیش بینی شده از سوی اقتصاددانان و همچنین بالاتر از ۵۴ میلیارد دلار در جولای بود.

بر اساس این گزارش، واردات به آمریکا به ۲۶۲.۸ میلیارد دلار و صادرات از این کشور به ۲۰۷.۹ میلیارد دلار رسیده است. واردات کالاهای مصرفی به ۵۷.۲ میلیارد دلار رسید که منعکس‌کننده تقاضای بالاتر است و این تمایل بالا به خرید کمک کرده است اقتصاد آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، سرپا بماند.

با وجود رشد کسری تجاری کلی آمریکا، کسری تجاری آمریکا با چین در آگوست ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرده است و بر مبنای سالانه، کسری تجاری با چین ۲۳۱.۶ میلیارد دلار بود که ۱۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است.

کسری تجاری با آلمان به ۷.۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که بالاترین رکورد را به ثبت رسانده است و تحت تاثیر واردات ۱۲.۱ میلیارد دلار از این کشور اروپایی روی داد.

با تعرفه‌های بالاتر که قرار است روی کالاهای اتحادیه اروپا وضع شود، کسری تجاری در اکثر نقاط این منطقه بسته شد.

کسری تجاری اتحادیه اروپا در آگوست ۲۳.۷ درصد کاهش پیدا کرد اما بر مبنای سالانه ۸.۱ درصد رشد داشت.

آمریکا تهدید کرده است که بر ۳۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی که تاکنون مشمول عوارض سنگین نبودند، تعرفه بالا وضع کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی اس، بر مبنای کالایی، صادرات خودرو ۱۴.۳ میلیارد دلار رشد کرد و به بالاترین حد از جولای سال ۲۰۱۴ رسید. کسری نفت ۳۰۰ میلیون دلار بود که پایین‌ترین رکورد به شمار رفت. اما صادرات کالاهای سرمایه‌ای آمریکا به ۴۴.۳ میلیارد دلار رسید که پایین‌ترین رکورد از اکتبر سال ۲۰۱۷ بود.

اما از سوی دیگر، گزارش مشاغل آمریکا ، نشان‌دهنده رشد کمتر از حد انتظار مشاغل این کشور در ماه سپتامبر بود، اما برای کاهش نگرانی‌های شدید از احتمال رکود اقتصادی آمریکا در آینده نزدیک، کافی بود. اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر ۱۳۶ هزار شغل ایجاد کرد، در حالی که انتظار می‌رفت ۱۴۵ هزار شغل ایجاد کند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید