آشفتگی سیاسی آمریکا، سردرگمی شاخص های جهانی

بازارهای آسیایی در پی استیضاح ترامپ و نگرانی از آینده تجاری آمریکا و چین با روند کاهشی همراه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، بازارهای آسیایی در آخرین روز کاری هفته با روند نزولی همراه شدند و میانگین افت هفتگی خود را به سه روز کاری رساندند.

بر اساس این گزارش، در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افت ۰.۳ درصدی همراه شدند و افت هفتگی ۱.۶ درصدی را به ثبت رساندند .

در ادامه، شاخص نیکی افت ۱.۳ درصدی را در یک هفته کاری به ثبت رساند و شاخص آتی اس اند پی آمریکا نیز در ساعات معاملاتی امروز ۰.۱ درصد منفی شد.

شاخص داکس آلمان با افت ۰.۱ درصدی رو به رو شد و فوتسی لندن نیز ۰.۱ درصد افت کرد.

جست و جوی محققان در خصوص دخالت داشتن ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و درخواست از اوکراین برای مداخله در خصوص حذف رقبای انتخاباتی خود، موجبات استیضاح وی را فراهم آورده است.

این در حالی است که، کاخ سفید نیز متهم است که تمامی مدارک را در این خصوص از دسترس خارج کرده است.

سی ان بی سی اعلام کرده است که طبق زمابندی برنامه ها، نشست بعدی آمریکا و چین در خصوص جنگ تجاری در تاریخ ۱۱ اکتبر صورت می پذیرد اما با این روند استیضاح، این گفت و گوها در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.

هیروشی واتانابه، تحلیل گر ارشد موسسه هلدینگ مالی سونی در این خصوص بیان داشت: تکنولوژی موضوع اصلی گفتمان صلح تجاری میان آمریکا و چین خواهد بود  و ریسک تغییرات سیاسی زودهنگام در آمریکا ممکن است مشکلاتی در این میان ایجاد کند .


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید