بازار سرمایه در مرکز توجه سرمایه‌گذاران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه اکنون در کانون توجه سرمایه‌گذاران بنیادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در سهم‌های بزرگ بازار سرمایه هستند قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، مهدی طحانی به رشد چند روز اخیر شاخص بورس اشاره و بیان کرد: جریان حرکت پول و رکود حاکم در سایر بازارها مهمترین علت رشد بازار سرمایه در چند وقت اخیر بوده است.

وی ادامه داد: دلار کاهش قیمت معناداری را که همه فعالان بازار در انتظار آن بودند، تجربه نکرد و در محدوده قیمتی متعادل که بین 11 تا 11 هزار و 500 تومان است قرار گرفت، این موضوع را می توان به عنوان یکی از اتفاقات مثبت در بازار تلقی کرد.

طحانی با بیان اینکه در بازارهای موازی خبر خاصی که بتواند اقبال بازار را نسبت به سایر بازارها افزایش دهد وجود ندارد، افزود: بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد بازارهای موازی حاکی از نبود نقدینگی در بازار طلا، سکه، مسکن و وجود رکود در این بازارها است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که ورود نقدینگی به سمت سهم‌های بزرگ از جمله عوامل تاثیرگذار در پیشی گرفتن بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها است.

وی با بیان اینکه اکنون شاخص بورس در حال طی کردن روندی منطقی و متعادل است، افزود: سهامداران تا سال دیگر همین موقع‌ها می توانند در انتظار سود 30درصدی سهم های بزرگ در بازار سرمایه باشند که این رقم بالاتر از نرخ سود سپرده در بانک ها و سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه خواهد بود.

طحانی با اشاره به صنایع برتر در بازار سرمایه گفت: در چند روز اخیر صنایع پالایشی، پتروشیمی و فلزات از جمله صنایع مطرح بازار بودند که در کنار آن خودرویی‌ها هم در حال نوسان هستند اما عمده سرمایه‌های موجود در بازار سرمایه، جذب این سه صنعت که بیش از 50 درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند قرار گرفته است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید