اوضاع بازارهای جهانی کاهشی است

بازارهای جهانی در نخستین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شدند در حالی که نگرانی ها از اعمال تعرفه های جدید آمریکا و چین بر روی محصولات یکدیگر، بازار را با روند نزولی همراه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، روند نامعلوم جنگ تعرفه ای و ابراز نگرانی دنیا از ورود به یک رکود اقتصادی دیگر، موجب شد بازارها در نخستین روز معاملاتی هفته روند منفی را در پیش بگیرند.

به این ترتیب شاخص آتی اس اند پی با افت ۱.۶ درصدی در نخستین ساعات معاملاتی همراه شد و پس از گذشت چند ساعت با افت ۰.۳ درصدی معاملات را خاتمه داد.

اما معاملات کم رمق در بازار آمریکا به دلیل نزدیکی به تعطیلات رسمی در این کشور و نوسان بسیار کم بازارهای اروپایی در نخستین روز معاملاتی در ادامۀ افت بازارهای آسیایی، بازار امروز در جهان را با افت نسبی همراه کرد.

به این ترتیب شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با کاهش ۰.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص بورس هنگ کنگ نیز ۰.۵ درصد منفی شد.

این در حالی است که، دیروز شاخص مدیران خرید بخش تولید PMI  برای ماه اوت ۲۰۱۹ منتشر شد و رقم این متغیر را ۴۹.۵ را نشان داد که کمتر از ۴۹.۷ ماه قبل بوده است. به این ترتیب، شاخص PMI برای چهارمین ماه متوالی در محدوده انقباضی زیر ۵۰ قرار گرفت.

کنجی هاشیزومه، مدیر صندوق موسسه مدیریت دارایی میتسویی در این خصوص اظهار داشت: به نظر می رسد پکن در تلاش است تا از اقتصاد خود در برابر محرک های بیرونی حمایت کند. با این حال به نظر نمی رسد توافقی میان آمریکا و چین برقرار شود. یا اگر هم توافقی در کار باشد به این راحتی به دست نمی آید .

به این ترتیب واشنگتن روزگذشته بر برخی ازکالاهای چینی مثل کفش، ساعت های هوشمند و تلویزیون های هوشمند فلت، تعرفه ۱۵ درصدی وضع کرد.  چین هم در مقابل بر برخی از کالاهای آمریکا به ارزش ۷۵ میلیارد دلار، تعرفه وضع کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید