روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلتیکی و عملکرد ضعیف بازارهای مالی که از تقاضا برای فلز ارزشمند پشتیبانی کرد افزایش یافت اما دلار قوی‌تر رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. این فلز در معاملات روز جمعه تا مرز ۱۴۵۲ دلار و ۶۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۱۳ بود اما در پایان معاملات با ۱.۵ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۲۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته برایان لاین، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، تحولات اخیر خاورمیانه و همچنین افت ارزش معاملات سهام و دورنمای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است اما سرمایه‌ گذاران نگران دلار قوی‌تر هستند.

شاخص‌های سهام بازار آسیا در معاملات روز دوشنبه که سرمایه‌ گذاران انتظارات برای کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تعدیل کردند با کاهش روبه‌رو شدند.

بر اساس گزارش رویترز، احتمال کاهش اندک نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا باعث شد ارزش دلار رشد کند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرده که بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه جاری خود احتمالا نرخ‌های بهره را به میزان ۲۵ واحد کاهش خواهد داد و ممکن است با توجه به وضعیت رشد اقتصاد جهانی و ابهامات تجاری نرخ‌های بهره را در آینده کاهش بیشتری دهد.

موجودی طلای صندوق "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۷۲ درصد رشد کرده و به ۸۲۰.۴۹ تن رسیده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و ۸۴۸ دلار و ۸۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد افزایش، به ۱۵۱۱ دلار و ۸۴ سنت رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید