شاخص به رشد ادامه می دهد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اقبال عمومی نسبت به سرمایه گذاری در بورس زیاد است و بعید به نظر می رسد که روند نزولی در روزهای آینده ادامه دار باشد.

محمد علی زاده آرانی با بیان اینکه عوامل متعدی در روند شاخص بورس تاثیرگذار هستند، افزود: در هفته های اخیر شاهد روند منفی بازار در اولین روز هفته بوده ایم، از طرف دیگر برخی ریسک های سیستماتیک مانند توقیف نفتکش ایرانی و نشست اضطراری شورای حکام آژانس به عنوان اصلی ترین دلیل واکنش شاخص قلمداد می شوند اما در حالت کلی شرایط رشد بنیادی بازار مساعد و انتظار تحلیلگران این است که کماکان بازار در حالت رشد و صعود قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه براساس پیش بینی های صورت گرفته شاخص بورس تا پایان سال جاری وارد کانال ۳۰۰ هزار واحد خواهد شد، اظهار داشت:  انتظار رشد مستمر و شتابان شاخص بورس  نامعقول است.  ذات بازار نسبت به تمام خبرهای اثرگذار بر سهم ها و صنعت های خاص نوسان دارد بنابراین سهامداران باید واقع بین باشند و براساس تحلیل و بررسی های بنیادین سهم های مناسب بازار را شناسایی و در آن سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه بازار از لحاظ ارزندگی از سهم هایی برخوردار است که قابلیت رشد دارند، اظهار داشت: این موضوع بستگی به یک سری از شرایط و ریسک های سیستماتیک دارد که چه خبرهایی از مسایل سیاسی به بازار مخابره می شود و بازار چه واکنشی نسبت به آنها نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بحث افزایش غنی سازی هسته ای از جمله مسایلی است که بر بازار تاثیرگذار است، گفت: براساس انتظار تحلیلگران ریزش شاخص بورس موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و بازار دوباره به مسیر رشد بازخواهد گشت.

محمد علی زاده آرانی اظهار داشت: حجم نقدینگی موجود در بازار قابل توجه است و به همین راحتی از بازار خارج نمی شود بنابراین نمی توان در انتظار افت شاخص بورس در روزهای آینده بود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید