شایعه تحریم پتروشیمی از قبل تاثیر خود را بر بازار گذاشته بود / رشد بازار در روزهای پیش رو

شایعه تحریم پتروشیمی از قبل، تاثیر خود را بر روی بازار سرمایه گذاشته بود و حالا که این موضوع به حالت اجرا در آمده است نتوانست تاثیر چندانی بر بازار بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، سید رضا فاطمی افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته روند بازار سرمایه از ابتدای هفته جاری به دلیل تحریم پتروشیمی ها باید منفی می شد اما بازار سرمایه از جمله بازارهایی است که به سرعت با شایعه حرکت می کند و با وقوع خبر، اثر آن از بین می رود و بازار نسبت به اتفاق رخ داده بی تفاوت می شود.

وی گفت: اکنون وضعیت فعلی اقتصاد کشور به سمت ثبات در حال حرکت است و اقدامات به کار گرفته شده از سوی رئیس بانک مرکزی برای متعادل کردن قیمت ارز اصولی است.

فاطمی اظهار داشت: با توجه به تحریم آمریکا و تصورها برای ایجاد جو روانی، قیمت دلار برخلاف پیش بینی ها روند کاهشی را در پیش گرفت بنابراین وضعیت اقتصاد کلان می تواند به سمت ثبات در حرکت باشد. اما بازار سرمایه به دلیل پتانسیل هایی که هنوز دسترسی پیدا نکرده از دیگر بازارها عقب و به سمت افزایشی در حرکت است، ریزش هایی که اوقات در بازار شاهد هستیم چندان جدی نیست بلکه فقط یک اصلاح جزئی را تجربه می کند.

اقبال گروه خودرویی ها و بانکی ها در بازار سرمایه

وی به اقبال سهام گروه خودرویی ها در بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: با مطرح شدن بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سهام و گمان اجرای قطعی آن، سهام ایران خودرو با اقبال همراه شد و همچنین گروه سایپا با توجه به اینکه چند سال گذشته یکبار اقدام به افزایش سرمایه کرده بود با سهام ایران خودرو هم مسیر شد و مورد توجه سهامداران قرار گرفت.

فاطمی گفت: قیمت دلار که اکنون شرکت ها برای محاسبات معاملات خود در نظر می گیرند بسیار پایین است. قیمت ارز نیمایی در حد قابل توجهی افزایش پیدا کرده و هنوز بازار چنین مساله ای را در محاسبات خود در نظر نگرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: احتمال پیدا کردن یک راهکار برای خروج از شرایط موجود و توافق در زمینه برجام می تواند راه حلی برای خروج اقتصاد کشور از شرایط بحرانی باشد.

وی به اقبال گروه بانکی ها در بازار سرمایه اشاره و تاکید کرد: نرخ تسعیر ارز به شدت در معاملات گروه بانکی ها در بازار سرمایه تاثیرگذار است و این موضوع در طول چند روز گذشته باعث مثبت شدن روند معاملات بانک ها و شفافیت سهام این گروه ها شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید