صنعت پتروشیمی تحریم پذیر نیست

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا، صنعت پتروشیمی کشور را تحریم ناپذیر توصیف کرد و گفت: از آنجا که محصولات پتروشیمی ایران برای خریداران حیاتی است، تولیدات این صنعت در بدترین شرایط هم راه خود را به بازارهای جهان باز خواهد کرد.

کمال خانزاده در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) اظهار داشت: تحریم صنعت پتروشیمی بعد از تحریم نفت قابل پیش بینی بود و مساله تازه ای نیست، اگرچه زمان دقیق آن اعلام نشده بود.

وی اقدام اخیر امریکایی ها در تحریم بخش هایی از صنایع پتروشیمی را در راستای تشدید فشار تندروهای حاضر در هیات حاکمه امریکا ارزیابی کرد و افزود: هدف از وضع تحریم ها بر بخشی از صنعت پتروشیمی کشور می تواند تاکید بر این موضوع باشد که امریکایی ها سیاست اعمال فشار حداکثری علیه ایران را رها نکرده اند .

 این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته این تحریم ها، بیشتر کارکرد سمبولیک دارد؛ لذا تاثیر چندانی بر بازار ندارد و نهایتا ممکن است چند درصد هزینه صادرات را افزایش دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی غالبا از کانال های مختلف  از جمله  بورس کالا، خرده فروشی ها و بازرگانان به دست مصرف کنندگان می رسد ، یادآور شد: توقف فروش محصولات پتروشیمی تقریبا غیر ممکن است ؛ ضمن اینکه بخش اعظم این محصولات در خود کشور خواهان دارد و به سرعت به فروش می رسد.

خانزاده در پایان توضیح داد: اقدام امریکا به ویژه در آستانه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای مذاکره درخصوص موضوع هسته ای کاملا معنادار و هدفدار است ؛ اما قطعا توسعه صنعت پتروشیمی ایران با تحریم‌های اقتصادی متوقف نمی شود و این صنعت، بدون توجه به هیجانات سیاسی به مسیر خود ادامه خواهد داد.

خاطر نشان می شود: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تحریم‌های تازه ای علیه بخش پتروشیمی ایران اعمال و اعلام کرد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ شرکت تابعه و نمایندگی‌های فروش آن در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید