«زشریف» به بازار سرمایه می‌آید

گروه بنگاه‌ها : امروز ۱۰ درصد از سهام کشت و صنعت شریف آباد در فرابورس عرضه می‌شود. نخستین عرضه فرابورس در سال ۹۸ با ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰تومان توسط شرکت کارگزاری بانک دی و با دامنه قیمتی ۴۱۰ تا ۴۲۰ تومان انجام می‌شود. شرکت مرغک تعهد خرید این سهام را بر‌عهده گرفته است و هر کد بورسی نیز قادر به ثبت سفارش خرید ۲۵۰ سهم از این عرضه اولیه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت از سال ۱۳۵۵ تحت عنوان کشت و صنعت عمران شریف آباد با ظرفیت هزار راس دام کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر ظرفیت اسمی شرکت بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ راس دام مولد و ۹ هزار راس گله است. عبدالامیر باروتکوب افزود: این شرکت در حال حاضر ۳ هزار و۵۰۰راس دام مولد و ۷ هزار راس گله دارد که نشان‌دهنده نزدیک‌شدن به ظرفیت مجموعه‌ است.

مدیرعامل «زشریف» اضافه کرد: کشت و صنعت شریف‌آباد علاوه بر دامپروری و تولید شیر در استان قزوین، کارخانه‌ای به ظرفیت ۲۷ هزار تن در سال در یکی از شهرک‌های صنعتی استان قم دارد که علاوه بر تولید شیر، محصولات را فرآوری و به بازار عرضه می‌کند. وی در ادامه با اشاره به آمار وزارت جهاد کشاورزی درخصوص میزان شیر خام تولیدی کشور گفت: کل مقدار تولیدی شیر خام در ایران ۱۰ میلیون و ۱۸۴ هزار تن است که ۸۶ درصد از سهم تولید به گاوهای اصیل و دو رگ، ۷ درصد به گاوهای بومی، ۶ درصد به گوسفند و بز و یک درصد به جمعیت گاومیش‌ها اختصاص دارد. باروتکوب درخصوص کل میزان واردات و صادرات گفت: در سال ۹۶ میزان ۱۴۹ هزارتن گوشت قرمز و ۱۰ هزار راس دام سبک وارد و ۹۴۶ هزارتن شیر و فرآورده‌های لبنی و ۲۰ هزار راس دام سنگین صادر شده است. به گفته وی این شرکت یک درصد از فروش کل کشور را بین واحدهای صنعتی به خود اختصاص داده است و از هیچ ارز دولتی استفاده نمی‌کند و تقریبا همه تسهیلات بانکی سال‌های گذشته را تسویه کرده است. وی در پایان افزود: واردات برخی از فرآورده‌های دامی از خارج از کشور بزرگ‌ترین ریسک این شرکت و البته صنعت است. از این رو اقدامات لازم برای پوشش این ریسک با استفاده از ظرفیت‌های داخلی صورت گرفته تا روند سودآوری سهام شرکت در مسیر متعادل و رو به رشدی قرار بگیرد.

باروتکوب در تشریح برنامه‌های آتی «زشریف» گفت: اصلاح و بازسازی بخش قدیمی دامپروری به منظور افزایش ظرفیت سالن‌های فری استایل، ایجاد سالن ماگ خانه یا نگهداری گوساله برای شیردهی، تکمیل و بهره‌برداری خط شیردوش دوم به ظرفیت ۸۴ واحد، تکمیل سیستم تهویه، استفاده؛ بهره‌برداری و ایجاد خط PMR برای خوراک‌سازی، افزایش میانگین تولید شیر، احداث خط تولید پنیر UF و تولید محصولات در قطرهای پت از ۵۰۰ سی سی تا ۲ لیتری و اختصاص سالن برای تولید انواع پنیرهای سنتی و محصولات پودری جزو برنامه‌های آتی شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد به شمار می‌آید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید