نقش فاینکس در افزایش اعتماد به بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می‌تواند به افزایش اعتماد و اقبال به ابزارهای موجود در بورس منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، فرهنگ حسینی با اشاره به اینکه بازار سرمایه طی چند سال اخیر در حال تحول و پوست‌اندازی شامل ایجاد حوزه‌های جدید معاملاتی و ابزارهای تازه است به تسنیم ‌گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که بازار سرمایه نقش مناسبی در بازار پول و بدهی کسب کرده است، شاهد حضور استارت آپ‌های مختلفی در حوزه بازار سرمایه هستیم.

وی افزود: بنابراین گسترش این بازار و ورود بازیگران جدید سبب می‌شود که فاینکس ۲۰۱۹ محلی برای تبادل اطلاعات و معرفی محصولات جدید باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با مثبت دانستن این رویداد برای معرفی خدمات به عموم مردم تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه می‌تواند به افزایش اعتماد و اقبال به ابزارهای موجود در این بازار منجر شود. در یک نمونه بسیار مهم با وجود توقف صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شعب بانک‌ها، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای خرید این واحدها از طریق تامین سرمایه‌ها و سامانه‌های آنلاین بوده‌ایم.

حسینی ابزارهای نوین مانند صندوق طلا و صندوق‌های کالایی را گزینه‌هایی جذاب برای مردم جهت سرمایه‌گذاری دانست که می‌تواند با معرفی مناسب، سبب جذب گسترده سرمایه‌های بازارهای مشابه و ابزارهای فیزیکی شود.

وی ادامه داد: گسترش حمایت از کسب و کارهای نوین برای حضور و معرفی ابزارها و فن‌آوری‌ها و همچنین پوشش مداوم و دائمی این موضوعات و ابزارهای بازار سرمایه در رسانه‌های مختلف می‌تواند به اثربخشی بیشتر چنین رویدادهایی منجر شود.

حسینی گفت: با فرض باقی ماندن وضعیت تولید و فروش سال ۹۷ در سال جدید، بازار سرمایه توان رشد و سودآوری مناسب تحت تاثیر رشد قیمت ارز را دارد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید