طلا ارزان نمی‌شود

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به تحلیل و ارزیابی های صورت گرفته گفت: قیمت طلا کاهش نمی یابد.

میر محمد پوراقدم شربیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ارز و طلا را سرمایه جانشین اعلام کرد و گفت: اگر نوسانی در قیمت ارز به وجود بیاید قطعا باعث افزایش یا کاهش قیمت طلا خواهد شد چرا که آنها به عنوان کالا و سرمایه جانشین همدیگر هستند.

عضو انجمن اقتصاددانان کشور ادامه داد: در بحث نوسانات ارز همیشه درصدد بوده ایم قیمت ارز در کشور کنترل شود و عدم شفافیت باعث بر هم خوردن تعادل بازار می شود و عمده ترین مشکل این است که بازار ارز در کشور وجود ندارد.

پوراقرم شربیانی افزود: بر طبق اعلام شورای جهانی طلا به خاطر نوسانات ارز ۳۰درصد مصرف مصنوعات طلا در کشور عوض شده است.

وی وجود چند نوع ارز در کشور را یکی از آسیب های موجود ذکر کرد و گفت: در کشوری که چند نوع نرخ برای ارز وجود داشته باشد شفافیت در بازار از بین می رود، ارز نیمایی، ارز ۴۲۰۰تومانی، ارز صنایع پتروشیمی و ...باعث عدم تعادل قیمت در کشور می شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در پاسخ به این سوال که آیا قیمت طلا کاهش می یابد گفت: طبق تحلیل ها و ارزیابی های صورت گرفته قیمت طلا کاهش پیدا نمی کند.

وی افزود: دو موضوع بر قیمت طلا تاثیر گذار است، اول قیمت ارز که به عنوان کالای سرمایه و جانشین محسوب می شود و دوم قیمت جهانی طلا که افزایش یا کاهش قیمت جهانی آن دست ما نیست و در کنار آن عوامل داخلی خیلی مهم تر از عوامل خارجی بر روی قیمت طلا تاثیر گذار است.

وی به عنوان یک کارشناس اقتصادی به عموم شهروندانی که قصد خرید طلا دارند توصیه کرد از مراکز معتبرطلا تهیه کنند اگر از مراکز غیر مجاز خریداری شود اتحادیه در برابر آن پاسخگو نیست.

پوراقدم شربیانی تصریح کرد: عموم شهروندان به این موضوع توجه کنند اگر همه ما نقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنیم قطعا نتیجه و سود بهتری کسب می کنیم.


منبع خبر: خبر آنلاین

این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید