باید شرایط اضطراری را اصل قرار دهیم

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا تابش با اشاره به انتقاداتی که در زمینه کاهش سهم صندوق توسعه در لایحه بودجه سال 98 وجود دارد، گفت: از یک طرف حق را به جانب دولت می‌دهم زیرا در شرایط حساس فعلی که وظیفه تامین منابع لازم برای اداره کشور را عهده دار است باید از همه ابزارها برای تحقق این امر استفاده کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: از طرف دیگر حق می‌دهم به نهادهای نظارتی که بخواهند به وظیفه نظارتی خود عمل کنند تا عیب‌ها و ایرادات بیان شوند، اینکه باید منابع صندوق توسعه نظارت پذیر باشد امر درستی است.


نماینده مردم اردکان در مجلس دهم توضیح داد: لایحه بودجه سال 98 در ابتدا در یک سقف و با برداشت مبلغی مشخص از صندوق توسعه ملی تنظیم و به مجلس ارسال شد، در این میان مقام معظم رهبری رهنمودهایی دارند و و منطبق به رهنمودهای ایشان مجدد بودجه در دولت چکش کاری شد و با دو سقف به مجلس ارسال شد.


وی تاکید کرد: این مسائل نشان دهنده این است حالت‌های اضطراری در اقتصاد کشور وجود دارد،این حالت مثل وضعیت بیماری است که دچار سکته قلبی شده آن وقت باید آمپول آتروپین به مریض تزریق کنند با دستگاه شوک هم بدهند به اصطلاح احیا شود.


تابش درادامه، با بیان اینکه در مسیر احیا ممکن است قفسه سینه بیمار شکسته شود، گفت: برای احیای هر وضعیت اضطراری هر کاری انجام می‌شود، در اقتصاد هم همین رویه را باید در پیش بگیریم تا ازاین پیچ را در سایه مقاومت مردم و با استفاده از همه ظرفیت‌ها عبور کنیم.


این نماینده مجلس بیان کرد: برای عبور از این پیچ نباید اقتصاد و معیشت مردم تحت شعاع قرار گیرد از این رو می‌توان از همه ظرفیت‌های مجدد از جمله صندوق توسعه ملی بهره گرفت، البته تاکید می‌کنم بعد از عبور این شرایط همه چیز باید درمدار خود باید قرار بگیرد.


وی بیان کرد: ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا که با تدبیر به جای مقام معظم رهبری شکل گرفت یک کار فراقانونی و فراقوه‌ای است، الزامات امروز کشور و اداره آن رهبری معظم را به این موضع‌گیری رساند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: بنابراین باید شرایط اضطراری را اصل قرار دهیم و همراهی کنیم تا از این وضعیت گذر کرد، زمانی که شرایط عادی شد آن وقت باید همه چیز در جای خود قرار گیرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید