بحران بدهی آمریکا قیمت طلا را افزایش خواهد داد

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری توکویل بر این باور است که تشدید بحران بدهی ایالات متحده در نهایت موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.
به گزارش کیتکو نیوز ، جان هاتهاوی رئیس موسسه سرمایه گذاری توکویل تاکید کرد: منفجر شدن بحران بدهی آمریکا و ادامه روند نزولی ارزش سهام می تواند در نهایت موجب افزایش شدید قیمت طلا شود.

بر اساس این گزارش وی افزود: بحران بدهی آمریکا و کاهش ارزش سهام، موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران راهی جز سرمایه گذاری در بازار طلا نداشته باشند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: علاوه بر تنش های سیاسی و ریسک های اقتصادی و مالی، میزان بدهی های آمریکا نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور به شدت افزایش یافته و این مساله یک تهدید واقعی برای اقتصاد ایالات متحده به شمار می رود. میزان بدهی های آمریکا تا سه ماه سوم 2018 میلادی به بیش از 105 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده می تواند یک عامل مثبت برای تقاضا و قیمت طلا باشد.

احتمال وقوع رکود اقتصادی موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره محتاطانه اقدام کند و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

از سوی دیگر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی مثل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید