تداوم روند فعلی بازار سرمایه تا پایان سال

شاخص بورس تهران در چند روز اخیر در مسیر صعود حرکت کرد و هفته گذشته نیز با بازدهی مثبت به پایان رسید. در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل به یک قدمی کانال ۱۶۵ هزار واحدی نزدیک شد. به زعم کارشناسان عوامل متعددی اهرم رشد بورس تهران در روز های اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از عصر مالی، همایون دارابی کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه در خصوص روند فعلی شاخص به خبرنگار عصر مالی گفت: طی دو سه هفته گذشته و با انتشار اخبار بازگشت تحریم ها، شاهد فروش های احساسی و بدون منطق در بازار بودیم. به طور معمول، پس از این دوره، همواره یک ثبات نسبی بر بازار حاکم می شود  و هم اکنون در همان مرحله قرار داریم.

وی ضمن بیان اینکه اکنون فروشندگان با رفتار هیجانی و کم تجربه از بازار خارج شده اند، عنوان کذد: در روز های اخیر سهام به منطقه کف قیمتی قوی رسیده است. از همین رو شاهد هستیم که بازار نوسانات کوتاه مدتی را تجربه می کند که ویژگی ثبات پس از افت است.

دارابی تاکید کرد: به طور معمول بازار در همین مرحله، راه بعدی خود را در پیش می گیرد.

این تحلیل گر ارشد بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه چند عامل کمک کرد روند بازار مثبت و متعادل باشد، افزود: طی روزهای گذشته نرخ سود بانکی کاهش یافت، سود روز شمار حذف و در کنار آن نرخ ارز تثبیت شد. همچنین قوانین و مقرراتی که شرکت های صادراتی را محدود می کرد تا حدودی رفع شد و شرکت ها هم گزارش های 9 ماهه خوبی را روانه کدال کردند که به نوعی جبران کننده نگرانی های قبلی بازار است.

دارابی در پاسخ به این سوال که بازار تا پایان سال چه روندی را طی می کند؟ گفت: روند بازار تا پایان سال به چند عامل مهم از جمله نرخ سود بانکی، نرخ ارز، بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس و همچنین سیاست های بین الملل بستگی دارد. با این حال به نظر می رسد تا پایان سال نگرانی خاصی برای بازار وجود نداشته باشد و روند مثبت بازار با شیب منطقی تداوم داشته باشد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید