کشاورزان منتظر چراغ سبز دولت به بورس‌کالا/ بلاتکلیفی نرخ طلای‌سرخ از نبود مرجع

حمید مصطفوی رئیس هیات مدیره طلای سرخ ایرانیان با ارزیابی وضعیت زعفران در گفت‌وگو با بورس‌نیوزاظهارکرد: با آغاز فصل برداشت، زعفران به سمت گرانی گام برداشته و کماکان قیمت قطعی مشخص نشده و هنوز این بازار در بلاتکلیفی سیر می‌کند و نوسان بازار گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، دولت گام در مسیر خرید زعفران به نفع کشاورزان با کیلویی بین 4.5 تا 5 میلیون تومان گذاشت اما تاکنون سیاست دولت برای سال جاری مشخص نشده است.

این فعال صنعت زعفران با اشاره به اینکه بورس‌کالا تا چه اندازه‌ای در راستای تعادل بخشی به قیمت و عرضه زعفران کمک کرده، افزود: این بازار هنوز برای کشاورزان ناشناخته و جدید است و موعد تحویل‌های این بازار می‌تواند جذابیتی را در بازار ایجاد کند که تاکنون بازار در این خصوص ضعف داشته است.

مصطفوی در ادامه اضافه کرد: نکته انحرافی که در عرضه زعفران در بورس‌کالا وجود دارد آن بوده که اگر برخی افراد بازارهای موازی یا کالاهای دیگر را رها کرده و به سمت زعفران بیایند، آیا در تغییرات قیمتی آن نمی‌توانند، ضد بازار عمل کنند یعنی با افزایش تقاضا، قیمت‌ها افزایش غیرمعقولی پیدا نمی‌کنند.

رئیس هیات مدیره طلای سرخ ایرانیان با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت در عرضه زعفران کاملا موثر است، تاکید کرد: استقبال مردم و کشاورزان از بورس‌کالا کاملا در مسیر حمایت دولت پیش می‌رود، اما با نگاهی به قیمت طلای سرخ که تا 15 میلیون تومان نیز رسید، امروز به سیاست‌های دولتی کاملا وابسته است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید