سیف:درشرایطی نیستیم که منابع مالی را هدر دهیم

رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: منابع بانکی باید در مسیرهایی هزینه شود که مطمئن باشیم منجر به اشتغال و درآمد می شود چرا که در شرایطی نیستیم که منابع مالی هدر رود .برای حمایت از اقتصاد باید پروژه‌ها و ایده‌های مختلف را با توجه به بازدهی که دارد اولویت‌بندی کنیم.

به گزارش ایسنا، ولی اله سیف صبح امروز ۶ شهریور ماه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته نظام بانکی کشور عملکرد خوبی را در راستای حمایت از واحدهای  تولیدی داشته است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته سرمایه در گردش ۲۴ هزارو ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط با اعتبار ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین شد که تحرکی را در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهارکرد: سال گذشته درآمد حاصل از فروش نفت رشد داشتیم که امسال این درآمد را نخواهیم داشت و باید از طریق اقتصاد و صنعت رشد داشته باشیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ اولویت‌هایی که از بعد اقتصادی باید دنبال کنیم رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه صادرات است و باید به این اولویت‌ها به عنوان محور اصلی کشور توجه شود.

سیف اظهار کرد: در شرایطی که نظام بانکی کشور نیز با مشکلاتی مواجه است، وظیفه اصلی نظام بانکی حمایت و پشتیبانی از اقتصاد است که در شرایط موجود برای تحقق این مهم باید از اسراف منابع بانکی پرهیز شود.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از جهت گیری‌های ما تامین اشتغال در کشور است و باید برای جوانانی که فارغ التحصیل می‌شوند شغل ایجاد شود.

سیف افزود: دولت طی چند سال اخیر توانست ۶۰۰ هزار شغل را ایجاد کند که این دستاورد مثبتی بود، اما نیاز جوانان بیشتر از این تعداد است و باید سالانه حدود ۹۰۰ هزاد شغل ایجاد شود تا اطمینان حاصل کنیم که بر مشکل بیکاری غلبه می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: همه ما باید در راستای تحقق این مهم همت کنیم و نباید اجازه دهیم که منابع محدود هدر رود.

سیف با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید پایدار باشد، اظهار کرد: زمانی این فعالیت‌ها پایدار است که هزینه‌های خود را پوشش دهد و اگر پروژه‌ای زیان‌ده باشد یعنی پایدار نیست و نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه اصرار کنیم یک بنگاه اقتصادی ادامه داشته باشد، باید مشکل آن واحد را ادامه دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی حدود ۹۰ درصد تامین مالی اقتصاد را به عهده دارد و در این راستا بنگاه‌های کوچک و متوسط به دلیل پراکندگی که در کشور دارد از اهمیت زیادی برخوردار است در حالی که بنگاه‌های بزرگ در یک نقطه خاص از کشور متمرکز و آبادانی نیز در یک منطقه خاص محقق می‌شود.

سیف اظهار کرد: طی امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی با هدف خاص بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید