شورای جهانی طلا می گوید هم اکنون زمان خرید طلا است

شورای جهانی طلا (WGC) به ندرت درباره زمان خرید یا فروش طلا اظهار نظر می کند اما در گذارش اخیر خود ماه پیش رو را یکی از بهترین زمان ها برای خرید طلا توصیف کرده است.

WGC در گزارش اخیر خود اظهار داشت: ماه سپتامبر یکی از قوی ترین ماه ها از نظر قیمت طلا بوده است و این می تواند فرصتی برای سرمایه گذاران باشد تا در سه ماهه چهارم میلادی از خرید این فلز گرانبها سود ببرند.

انجمن جهانی طلا با استناد به تجزیه و تحلیل های خود اعلام کرد که طلا در ماه سپتامبر با احتمال 90 درصد بازدهی مثبت از خود نشان داده است و می تواند فرصت مناسبی برای خرید باشد.

طبق گفته های WGC دو عامل باعث رشد طلا در این ماه می شود. اول اینکه به دلیل افزایش مراسم های مختلف در فصل پاییز به خصوص عروسی ها در هند میزان تقاضا برای طلای فیزیکی افزایش می یابد.

دومین عامل نیز ناشی از افزایش فعالیت سرمایه گذاران است. معمولا سرمایه گذاران پس از ماه های آرام تابستان شروع به افزایش معاملات خود کرده و طلا را به سبد معاملاتی خود اضافه می کنند.

انجمن جهانی طلا با توجه به ضعیف بودن داده های مشاغل ماه گذشته آمریکا پیش بینی می کند که نرخ واقعی بهره همچنان منفی باقی بماند و از این رو طلا می تواند رشد خوبی را در ماه سپتامبر شاهد باشد.

همچنین باید توجه داشت که سرمایه گذاران نهادی در این فصل پاییز به دنبال خرید طلا هستند که می تواند نشانه ای از رشد قیمت طلا باشد.
منبع: Kitco


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید