پیش بینی قیمت طلا و دلار، آیا صعود شدید قیمت ها در راه است؟

در روز گذشته طلا و دلار مسیر کاهشی قیمت ها را ادامه دادند و حتی سکه به زیر 11 میلیون تومان بازگشت. اما با افزایش قیمت انس طلا و دلار به نظر می رسد که امروز حرکت قیمت طلا و دلار متفاوت باشد.

دلار که طبق ریت می توانست وارد کانال 25 گردد ولی حضور نوسانگیران و فشار فروش ناشی از هراس، دلار را در محدوده 24580 تا 24680 تومان نگه داشت که 400 تومان با نرخ بازارساز فاصله داشت.

وقتی فشار فروش حاکم می گردد کار بازارساز را در تزریق آسان می کند، صرافی های منتخب هم در 24200 کلوز خوردند، در روز گذشته جو حاکم بر بازار آزاد سازی منابع ارزی ایران بود که هراس معامله گران را بدنبال داشت.

مشخص نشد کره جنوبی به دنبال تسویه 26 میلیون بدهی ایران به سازمان ملل خواهد بود یا کل 7 میلیارد دلار بدهی، از سوی دیگر خروجی دیدار همتی با سفیر ژاپن در تهران بود که سه میلیارد دلار بدهی ژاپن را هدف قرار داد ولی سفیر در جایگاه سیاسی خود پیشنهاد خرید واکسن را داد.

این دو خبر سیگنال کاهشی دلار امروز بودند تا گفته شود گشایش های واقعی اقتصادی در راه است، در شبی که اگر اتفاقی نیافتد اقدام داوطلبانه پروتکل الحاقی لغو خواهدشد.

با آزادسازی منابع در کره جنوبی و ژاپن یعنی اتفاقی در رفع تحریم ها افتاده که از خود دلار مهمتر است و بازارساز می تواند مقداری را برای پاسخگویی به تقاضاهای سفته بازانه کنار بگذارد.

دلار همچنان درگیر سودگیری معامله‌گران از خریدهای قبلی است، دلار در صورتی که از کانال 24 هزار تومان خارج گردد در 23800 تومان حمایت خواهد شد تا زمانی که تحریم ها به صورت کامل لغو نشوند، امکان افت دلار به صورت محسوس وجود ندارد.

اگر جنس اخبار متفاوت تر از دیروز باشد، دلار به مسیر افزایشی بازخواهد گشت و کاهش از دست رفته را پس خواهد گرفت. در صورتی که دلار زیر مرز 25 هزار تومان باقی بماند، فروش ها باز هم بیشتر خواهد شد. برای سکه هم‌عدد 10800 تومان مهم خواهد بود.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید