سقوط قیمت طلا و سکه، آیا روند کاهشی ادامه خواهد داشت؟

در روز گذشته طلا و سکه شاهد سقوط شدید قیمت ها بودند و با افت نسبتا زیادی مواجه شدند. قیمت سکه که در هفته گذشته در بالای 12 میلیون تومان قرار گرفته بود دیروز به نیمه اول کانال 11 میلیون تومان سقوط کرد.

هم اکنون قیمت هر سکه امامی(طرح جدید) 11,400,000 تومان می باشد و قیمت هر مثقال طلا در بازار تهران نیز 4,772,000 است. سکه بهار آزادی نیز به زیر 11 میلیون تومان سقوط کرده و 10,900,000 تومان قیمت گرفت.

مهم ترین عواملی که باعث کاهش قیمت ها در بازار طلا شد را می توان سقوط شدید قیمت انس طلا در روز های اخیر و کاهش آن تا پایین ترین سطح در هشت ماه گذشته و همچنین کاهش قیمت دلار دانست.

یکی از عوامل کاهش قیمت دلار را می توان عدم شرکت سرمایه گذاران در بازار دانست. آنها منتظرند تا در روز 5 اسفند شرایط سیاسی ایران مشخص شده و پس از آن دست به خرید و فروش بزنند.

از طرف دیگر انس طلا نیز با کاهش های شدید خود تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلای ایران گذشته است. همراه با افزایش بازده خزانه داری و بالا رفتن ارزش شاخص دلار طلا دیگر نتوانست موقعیت خود را در بالای کانال 1800 دلار حفظ کرده و به زیر آن سقوط کرد.

همچنین افزایش قیمت بیت کوین و بالا رفتن شاخص بازار های سهام نیز باعث شده تا سرمایه گذاران از بازار طلا خارج و به سمت دیگر بازار ها حرکت کنند. همراه با خروج سرمایه گذاران و کاهش خریداران در بازار طلا قیمت انس طلا نیز دیگر توان چندانی برای رشد مجدد ندارند.

هرچند نمی توان گفت که طلا دیگر گران نخواهد شد و در شیب نزولی قرار گرفته است اما کارشناسان معتقدند که طلا حداقل در کوتاه مدت کاهشی خواهد بود و به سقوط قیمت ادامه خواهد داد.

طبق پیش بینی های کارشناسان در صورتی که طلا نتواند حمایت خوبی را در نیمه بالایی کانال 1700 دلار پیدا کند تا پایین این کانال سقوط کرده و قیمت آن به 1710 خواهد رسید که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت طلا و سکه ایران نیز داشته باشد.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید