موج امیدواری در بازارهای جهان با روی کار آمدن دموکرات ها

بازارهای آسیایی در معاملات امروز با روند افزایشی همراه شدند در حالی که امید به بهبود اوضاع اقتصادی جهان با روی کار آمدن دموکرات ها در ایالات متحده و پیروزی رسمی جو بایدن و حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، امیدواری ها را بیشتر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، رشد بی نظیر شاخص نیکی ژاپن در معاملات امروز در بازار ژاپن و امیدواری آمریکا به بهبود اوضاع اقتصادی با روی کارآمدن دولت جدید، موجب بهبود وضعیت بازارها در آخرین روزمعاملاتی هفته شد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن به عنوان رئیس جمهور رسمی آمریکا تا چند روز دیگر وارد کاخ سفید می شود و روابط اقتصادی با کشورهای دیگر به خصوص چین از سر گرفته شده و به نظر می رسد سخت گیری های اخیر ترامپ، کاملا از بین برود.

در این بین، بازارهای اروپایی نیز با رشد شاخص ها همراه شدند و به این ترتیب شاخص یورواستاکس با رشد ۰.۷ درصدی مواجه شد و داکس آلمان نیز ۰.۸ درصد افزایش یافت و فوتسی لندن نیز روند مثبت ۰.۴ درصدی را از آن خود کرد .

شاخص آتی ای مینی اس اند پی نیز با رشد ۰.۵ درصدی معاملات را آغاز کرد.

رشد بی نظیر متغیرهای بازار وال استریت در روز پنجشنبه پشتوانه محکمی برای رشد بازارها در روز جمعه عنوان شده است.

پنیک نشدن سهامداران در بازارهای آمریکا با وجود آشوب های اخیر در این کشور و امیدواری نسبت به از بین رفتن باقیمانده های تصدی گری جمهوری خواهان در امریکا ، موجب ورود بیشتر سرمایه گذاران به بازارها برای سرمایه گذاری و امید به بهتر شدن روند بازارها با روی کار آمدن بایدن شد.

به این ترتیب در بازارهای آسیایی نیز شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد ۴ درصدی رو به رو شد و شاخص نیکی ژاپن ۲.۳ درصد مثبت شد و به بیشترین میزان نسبت به آگوست ۱۹۹۰ میلادی رسید .

شاخص هنگ سنگ در بورس هنگ کنگ نیز با رشد ۱.۰۵درصدی رو به رو شد و شاخص بلوچیپ در بازار چین با رشد ۰.۷ درصدی روبه رو شد.

این در حالی است که در شب گذشته معاملات شاخص داوجونز با رشد ۰.۶ درصدی رو به رو شد و اس اند پی نیز ۱.۴ درصد افزایش داشت و نزدک هم ۲.۵ درصد رود مثبت را از آن  خود کرد


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید