بازار سرمایه بهترین مسیر جهش تولید و جذب نقدینگی‌های سرگردان

رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس با تاکید بر این که بازار سرمایه بهترین مسیر جهش تولید و جذب نقدینگی‌های سرگردان است، گفت: تازه‌واردها با صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند.

رجب رحمانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با اشاره به این که بازار سرمایه بهترین مسیر برای جهش تولید و جذب نقدینگی‌های سرگردان است، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) گفت: یکی از راه های مهم و اساسی برای تحقق شعار سال«جهش تولید با مشارکت مردم» توسعه ابزارها در بازار سرمایه است.

بازار شفاف

وی افزود: در بازار سهام با توجه به این که مکانیسم عرضه و تقاضا حاکم است و سازمان بورس و اوراق بهادار هم به طور قطع با هدف شفافیت بازار بر روند معاملات نظارت دارد، انتظار می‌رود تا روندی شفاف بین ناشران و سهامداران برقرار باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس اظهار داشت: اگر حمایت‌های جدی از بازار سرمایه وجود نداشته باشد به طور حتم سرمایه‌های مردم راهی بازارهای «ارز، سکه و مسکن» خواهد شد که به نفع اقتصاد و مردم نخواهد بود چرا که بخش عمده سرمایه‌ها در مسیر نادرست به کار گرفته می‌شود.

بازگشت اعتماد از دست رفته

این نماینده مجلس، بازگشت اعتماد به بورس را یکی از راه‌های تحقق شعار« جهش تولید با مشارکت مردم»، برشمرد و افزود: با توجه به اتفاقات سال ۹۹ و بی‌اعتماد شدن عده زیادی از سهامداران نسبت به بورس، انتظار می‌رود برای تحقق شعار سال جاری حمایت‌های قابل توجهی از سوی دولت و مجلس برای رشد و رونق بازار سرمایه و بازگشت اعتماد سهامداران صورت گیرد.

ظرفیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری

رحمانی با تاکید بر این که اگر سرمایه‌گذاران تازه وارد قصد ورود به بازار سرمایه را دارند باید از طریق ابزارهای مالی جدید همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه اقدام کنند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید نسبت به سهامی که انتخاب می‌کنند، آگاه باشند. البته صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین گزینه برای کسانی است که نسبت به بازار شناخت کافی نداشته و ریسک‌گریز هستند.

بازدهی مناسب بازارسرمایه نسبت به سایر بازارها

این نماینده مجلس با بیان این که روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و بلندمدت باید در کشور ترویج داده شود، عنوان کرد: از میان بازارهای «ارز، مسکن، طلا و سهام»، سرمایه‌گذاری در بازار سهام، به نفع اقتصاد است چرا که تجربه نشان می‌دهد که این بازار بازدهی متعادل‌تری نسبت به سایر بازارهای مالی دارد.

رحمانی در پایان عنوان کرد: نبود ثبات اقتصادی در کشور باعث می‌شود سرمایه‌ها به جای جذب در بازار سرمایه به سمت دیگر بازارها حرکت کند. از این رو، ضرورت دارد سیاستگذاران اقتصادی به منظور جهش تولید، ضمن حمایت از این بازار، با ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهند تا شاهد رونق اقتصاد باشیم.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید