عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا دو روز آینده

عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نماد بوعلی روز چهارشنبه هفته جاری در بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌شود.

به کزارش خبرگزاری فارس،‌ مدیر عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: چهارشنبه هفته جاری تعداد 420 میلیون سهم معادل 12 درصد از سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان پانصد وهفتاد و هشتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "محصولات شیمیایی" گروه و طبقه "تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " بوعلی " به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر 200  سهم در دامنه قیمتی 39360  ریال  تا  41430 ریال تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به این که در حال حاضر ارزش معاملات روزانه بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به حدود 30 هزار میلیارد تومان رسیده است، الان فرصت مناسبی براری عرضه اولیه شرکتها و عمق‌بخشی به بازار فراهم شده است.

معمولا گفته می‌شود 10 درصد از ارقام معاملات روزانه بورس، پول جدیدی است که وارد بازار می‌شود و 90 درصد پول‌های موجود در بازار است که از طریق داد و ستد سهام و اوراق مالی بین معامله‌گران جابه‌جا می‌شود، بنابر این فرصت مناسبی برای شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دولتی فراهم شده است که با انتشار انواع اوراق و همچنین روش صرف سهام و نیز فروش حق تقدم‌های سهام نسبت به جمع‌آوری از بازار سرمایه و تزریق آن به تولید اقدام کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید