افت شدید شاخص سهام وال استریت آمریکا

سایت طلا : شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا روز جمعه با افت شدید 2 درصدی روبرو شده و بیشترین کاهش ها را شرکت های فناوری و اینترنتی متحمل شدند.
به گزارش رویترز، تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین و گمانه زنی های مربوط به تغییر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا شاخص سهام وال استریت در هفته ای که گذشت با بیشترین افت از ماه مارس روبرو شود.

شاخص اس اند پی 500 که هفته قبل از آن با بالاترین رشد در 7 سال اخیر روبرو شده بود، در هفته ای که گذشت تقریبا همه این رشد را از دست داده است.

اظهارات پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید موجب تشدید نگرانی ها شده است. وی در سخنانی گفت: اگر آمریکا و چین نتوانند طی 90 روز مهلت مذاکره به توافق جدید تجاری دست یابند، واشنگتن قطعا تعرفه ها را افزایش خواهد داد.

شاخص صنعتی داوجونز با افت 558 واحدی معادل 2.24 درصد روبرو شده است. شاخص اس اند پی 500 نیز با افت 2.33 درصدی همراه بوده است.

در هفته ای که گذشت شاخص داوجونز بیش از 4.5 درصد و شاخص اس اند پی 500 بیش از 4.6 درصد کاهش داشته است. شاخص نزدک نیز افت 4.9 درصدی را تجربه کرده است.

در حالی که نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا قرار است 18 و 19 دسامبر برگزار شود، گمانه زنی ها نشان می دهد که مقام های ارشد پولی آمریکا قصد دارند سیاست های نرخ بهره را تغییر دهند. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو طی ماه های آینده نیز قصد داشته باشد نرخ بهره را با سرعت و روند فعلی افزایش دهد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید