زیان بیشتری به سهامداران آمریکایی وارد شد

صبح امروز بلومبرگ در گزارشی از بن بست مذاکراتی برای تعیین سقف بدهی در آمریکا خبر داد. در پی این امتداد این تعلیق، شاخص‌های مهم بورس آمریکا امروز هم مانند روز گذشته منفی شدند. شاخص داوجونز ۰.۶۹ درصد، شاخص نزدک ۱.۲۶ درصد و شاخص اس اند پی ۵۰۰، ۱.۱۲ درصد سقوط کردند.

به‌گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از بلومبرگ، بورس آمریکا ریخت. ریزش شاخص‌ها همزمان با ادامه ضرر و زیان اسناد خزانه‌داری کوتاه مدتِ دولت آمریکا بود. دقیقا پس از پایان دور دیگری از مذاکرات ِ بی‌سرانجام تعیین سقف بدهی.

در ایالات متحده، اسناد خزانه ابزار بدهی کوتاه مدت است که توسط دولت فدرال منتشر می‌شود. نرخ بهره اسناد خزانه دولت ایالات متحده مبنایی برای نرخ‌های بهره سایر اوراق بهادار در بازار پول است. بر اساس هشدارهای وزارت خزانه‌داری آمریکا نکول (افزایش سقف بدهی‌های دولت) می‌تواند از روز اول ژوئن (۱۱ خرداد) آغاز شود، با این حال کاخ سفید و جمهوری‌خواهان برای تعیین سقف بدهی این کشور هنوز درگیر هستند و اختلاف‌ نظرهای جدی دارند.

سرمایه‌گذاران خواستار حق بیمه‌های بالاتری برای نگهداری بدهی‌های ایالات متحده هستند، به خصوص آن‌هایی که در بالاترین خطر نکول قرار دارند و زمان کمی برای دستیابی به توافق برای سیاستمداران باقی مانده است. بازده اوراق بهادار با سررسید ۸ ژوئن، بالاتر از ۵.۸ درصد است و این در حالیست که بازدهی اوراق سررسید ۳۰ می کمتر از ۳ درصد است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت‌وگوهای خود را در روز دوشنبه مفید خواندند، اما توافق هنوز دشوار است. به همین خاطر روز گذشته شاخص S & P ۵۰۰ به اندازه ۰.۳ درصد پایین آمد. شاخص نزدک ۰.۴ هم درصد کاهش یافت.

زیان بیشتری به سهامداران آمریکایی وارد شد

صبح امروز هم بلومبرگ در گزارش دیگری از بن بست مذاکراتی برای تعیین سقف بدهی خبر داد. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اواخر بعد از ظهر سه‌شنبه حین ترک جلسه، گفت که دو طرف هنوز به توافقی برای جلوگیری از اولین نکول در تاریخ آمریکا دست پیدا نکرده‌اند. گرت گریوز، نماینده جمهوری خواهی که عضو مذاکره کنندگان ارشد است، تنها چند ساعت پس از یک دیدار دو ساعته در کاخ سفید با همتایان خود اظهار کرد که دو طرف در بن بست قرار دارند.

در پی این امتداد این تعلیق، شاخص‌های مهم بورس آمریکا امروز هم منفی شد. شاخص داوجونز ۰.۶۹ درصد، شاخص نزدک ۱.۲۶ درصد و شاخص اس اند پی ۵۰۰، ۱.۱۲ درصد سقوط کرد.

زیان بیشتری به سهامداران آمریکایی وارد شد


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید