صاحب‌نظران، مجلس را در رفع ایرادات قانون بازار سرمایه یاری کنند

دولت و مجلس باید به دنبال جبران خسارت وارد شده به مردم در بورس باشند و جبران آن هم با تثبیت بورس انجام خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این روزها دولت و مجلس شورای اسلامی به یک وحدت رویه برای حمایت از بازار سرمایه رسیده اند، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: برای اولین بار است که در بودجه ۱۴۰۱، دولت در پی حمایت از وضعیت بازار سرمایه تلاش می کند و قانونگذار قبل از دولت دغدغه مربوط به بازار را داشته است.

شهباز حسن‌پور بیگلری عنوان کرد: قانونگذار به دنبال حفظ حقوق عامه مردم است و نگرانی درباره اینکه قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد کاملا بی جهت است زیرا تمام دغدغه آن قانونگذار این است که آرامش و ثبات به بازار سرمایه برگردد.

این نماینده مجلس می‌گوید با بیان اینکه صاحب‌نظران، مجلس را در رفع ایرادات قانون بازار سرمایه یاری کنند، اظهار کرد: پیش‌نویس اصلاحیه قانون بازار سرمایه با نظر کارشناسان خبره و با مشورت پارلمان با بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف تهیه شده است.

وی ادامه داد: به طور قطع، این پیش‌نویس دارای ایراداتی است و ما از دلسوزان بازار سرمایه و صاحب نظران دعوت می‌کنیم، پیشنهادات خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال کنند.

به گفته حسن پور؛ بعد از انجام این اصلاحات، اصلاحیه قانون بازار سرمایه برای رأی گیری و تصویب به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید به اینکه زیان مردم در بورس با ایجاد ثبات جبران خواهد شد، بیان کرد: در سال گذشته، بورس بیشتر به دنبال جذب سرمایه‌های مردم بود در حالیکه در موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی اقداماتی متناسب با استقبال عامه مردم به بازار سرمایه انجام نگرفته بود. در تحقیق و تفحص مجلس از بورس، این موارد به صورت شفاف به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: اگر مجلس صدای افراد را نمی‌شنید تحقیق و تفحص و ارجاع پرونده به قوه قضائیه معنی نداشت.

این نماینده مجلس افزود: در بحث کارشناسی باید مسائل سیاسی را کنار گذاشت. هیچ کس معصوم نیست و از هر کسی، تخلف امکان دارد. البته قرار نیست کسی پیش از محکوم کنیم.

حسن پور خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید به دنبال جبران خسارت وارد شده به مردم در بورس باشند و جبران آن هم با تثبیت بورس انجام خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید