۶۵ شرکت با یک ‌میلیون تن عرضه سیمان به بورس‌کالا می‌آیند

تالار سیمان بورس‌کالای ایران امروز میزبان عرضه یک‌میلیون و ۵۸‌هزار تن انواع سیمان تیپ‌یک و دو از سوی ٦٥شرکت است. از نکات قابل‌توجه عرضه‌های امروز، افزایش ۴۷‌هزار و ۳۹۶تنی حجم عرضه‌هاست. حجم افزایش عرضه‌‌‌های هفتگی سیمان در بورس‌کالا نسبت به مدت مشابه ماه قبل چندان برجسته نیست؛ ولی همین داده به بازار این سیگنال را مخابره می‌کند که حجم عرضه واقعی در سطوح متعادلی قرار دارد و بهتر است نگرانی‌های روانی به بازار تزریق نشود.
به گزارش «کالاخبر»، ۹۵۱‌هزار و ۵۸۴تن از عرضه سیمان از نوع (پرتلند) تیپ۲، ۵۳‌هزار و ۶۰۰تن از نوع سیمان تیپ۱-۳۲۵، ۴۴‌هزار تن از نوع سیمان تیپ۱-۴۲۵ و ۹‌هزار تن از نوع سیمان تیپ۱-۵۲۵ خواهد بود. شرکت‌های سیمانی که امروز عرضه خواهند داشت، به ترتیب بالاترین حجم عرضه شامل شرکت‌های سیمان تهران، آبیک، هرمزگان، سپاهان، شاهرود، ساوه، مازندران، خزر، هگمتان، اصفهان، شرق، صنایع سیمان سامان غرب، گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، بجنورد، نایین، ایلام، فارس‌نو، داراب، ممتازان کرمان، پیوند گلستان، مجتمع سیمان غرب آسیا، کرمان، خوزستان، زاوه تربت، فیروزکوه، صنایع سیمان گیلان سبز، صنایع سیمان شهرکرد، نیزار قم و شمال هستند.

شرکت‌های سیمان منددشتی، عمران انارک، صوفیان، فراز فیروزکوه، صنایع سیمان نهاوند، دشتستان، قائن، جوین، غرب، آذرآبادگان خوی، باقران، دورود، آرتای اردبیل، اردستان، زنجان، ارومیه و خمسه و همچنین کارخانه‌های لامرد، توسعه‌گستر هلال خاورمیانه فارس، ساروج اصفهان، لار سبزوار، کویر کاشان، زابل، خاش، خاکستری نیریز، کردستان، کاوان بوکان، بین‌المللی ساروج بوشهر، سپهر قیر و کارزین، کارون، توسعه ماهان کرمان، استهبان، یاسوج، قشم و آباده نیز محصولات خود را روی تابلو می‌برند. گستردگی شرکت‌های عرضه‌‌‌کننده حکایت از آن دارد که اوضاع عرضه‌‌‌کنندگان و تنوع آنها از جذابیت زیادی برخوردار است و می‌‌‌توان به دورنمای آن امیدوار بود؛ یعنی حجم و تنوع عرضه‌‌‌ها اعتمادآفرین است.

  معاملات ۲۴ میلیون تنی در بورس‌کالا
از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس‌کالا که به تاریخ ۹ خردادماه برمی‌گردد، در مجموع ۳۰میلیون و ۱۸۰‌هزار تن سیمان در بورس عرضه شده و ۲۴میلیون و ۵۷۳‌هزار تن به ارزش بیش از ۷/ ۱۱‌هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است. به گواه آمار با عرضه‌های مستمر و پرحجم شرکت‌های سیمانی در بورس‌کالا، شاهد ثبات قیمت این محصول در سراسر کشور هستیم. کما اینکه سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت نیز اخیرا با اظهار اینکه در بازار سیمان شاهد ثبات هستیم، گفت: در یک ماه ابتدایی عرضه کل سیمان در بورس هر پاکت سیمان به ۲۵‌هزار تومان کاهش یافت. بهای سیمان به دلیل شایعه قطعی گاز طی یکی دو هفته به بیش از ۲۶‌هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ اما دوباره به قیمت ۲۵‌هزار تومان بازگشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید