قیمت طلا افزایش یافت، آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟

هر اونس طلای جهانی در زمان نوشته شدن این مقاله 1761 دلار قیمت دارد که افزایش هفت دلاری در روز را نشان می دهد. با این حال قیمت نقره در روز گذشته تغییر چندانی را شاهد نبود و در عدد 22.54 دلار باقی ماند.

قیمت طلا توانست در میان ثبات دلار ایالات متحده و همچنین بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا رشد نسبتا قابل توجهی را از خود نشان دهد اما همچنان احساس خطر زیادی در بازار وجود دارد که می تواند ارزش شاخص دلار را نسبت به همتایان خود افزایش دهد.

در شرایط کنونی بازار تمرکز اصلی خود را بر روی داده های تورم ایالات متحده که قرار است امروز (چهارشنبه) منتشر شود قرار داده است که می تواند بر روی ارزش دلار و همچنین قیمت طلا تاثیر زیادی داشته باشد.

مهم ترین دلیل افزایشی شدن قیمت طلا در شرایط فعلی را می توان نگرانی ها نسبت به افزایش تورم و همچنین قرار گرفتن اقتصاد ایالات متحده در شرایط رکود تورمی دانست.

از نظر فنی قیمت طلا در حال حاضر همچنان بدون جهت خاص صعودی یا نزولی در حال حرکت بوده و میان سطوح مختلف حمایتی و مقاومت احاطه شده است.

طلا برای اینکه بتواند از نظر فنی و بر روی نمودار ها روندی صعودی به خود بگیرد لازم دارد تا رشد خود در روز گذشته را همچنان ادامه داده و ابتدا در بالای مقاومت خود در بالا ترین قیمت روز 5 اکتبر یعنی 1770 دلار تثبیت گردد.

صعود به بالای سطح 1770 دلار باعث خواهد شد تا طلا توسط مقاومت 1780 دلاری که بالا ترین قیمت روز 8 اکتبر است به چالش کشیده شود و ادامه روند رو به رشد آن می تواند مقاومت 1807 دلاری را فعال کند.

از طرف دیگر قیمت طلا ابتدا در عدد 1750 دلار حمایت می شود. سقوط از این سطح می تواند طلا را ابتدا به پشتیبانی 1745 دلاری سوق داده و افت بیشتر آن را به عدد 1725 دلار خواهد رساند.

منبع: fxstreet


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید