روند نزولی طلا با تعدیل انتظارات

دنیای اقتصاد : اونس جهانی با شروع مجدد معاملات روند نزولی خود را از سر گرفت. بعد از گزارش ضعیف اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر که طلا در روز جمعه نوسانی ۲۰ دلاری کرد و تا هزار و ۷۸۰ دلار پیش رفت، با افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری و افزایش ارزش دلار در انتهای روز مجددا به کانال آغازین خود بازگشت. با شروع مجدد معاملات اونس در روز دوشنبه، روند صعودی دلار و بازدهی اوراق خزانه‌داری ادامه یافت و موجب شد طلا در مسیر نزول قرار بگیرد.
روند نزولی طلا با تعدیل انتظارات
این در حالی است که بسیاری از فعالان بازار طلا انتظار هفته‌ای صعودی را برای این فلز گران‌بها داشتند. همچنین برخلاف انتظارات به نظر می‌رسد که فدرال رزرو همچنان به دنبال اجرایی‌کردن برنامه کاهش حمایت‌ها است. این در حالی است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو عملیاتی شدن این برنامه را منوط به نزدیک شدن به اشتغال کامل اقتصاد خوانده بود.

بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال نیز بعد از چند روز حفظ روند قیمتی ثابت در روز دوشنبه توانست رشد خود را از سر بگیرد و با رسیدن به قیمت ۵۷ هزار دلار، بالاترین قیمت را در ۵ ماه گذشته به ثبت برساند. سایر آلت‌کوین‌ها اما هنوز مسیر خود را مشخص نکردند. اما شواهد تاریخی بیان می‌کنند که بعد از رشد بیت‌کوین با فاصله زمانی اندکی، آلت‌کوین‌ها نیز از مسیر بیت‌کوین پیروی می‌کنند. از همین رو تحلیل‌گران انتظار دارند که اتریوم نیز به زودی روند صعودی خود را آغاز کند. اما رشد بزرگ‌ترین رمزارز بازار، باعث شد ارزش کل بازار ارزهای دیجیتالی بار دیگر به ۲ تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.

 عزم دلار و اوراق برای طلا
طلا صبح دوشنبه کاهشی شد؛ زیرا انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات متحده با وجود داده‌های ناامیدکننده در آخرین گزارش مشاغل، برنامه کاهش حمایت‌ها و خرید اوراق خود را آغاز کند. معاملات آتی طلا در روز دوشنبه از هزار و ۷۵۵ دلار آغاز شد اما نوسانات نزولی را تجربه کرد. این در حالی است که در آخرین نظرسنجی سایت تحلیلی کیتکو، هر دو گروه تحلیل‌گران وال‌استریت و تحلیل‌گران شخصی غیرحرفه‌ای، در این هفته منتظر رشد ارزش طلا بودند. اما با تعدیل احساسات ناشی از گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه سپتامبر و بهبود شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری، طلا مسیر خلاف انتظارات را در پیش گرفت. شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه تا مرز ۳/ ۹۴ واحد پیشروی کرد، اما در ادامه روز کمی از ارزش خود را در برابر سبدی از ۶ ارز مهم دیگر از دست داد. بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز گذشته افزایشی شد و اوراق ۱۰ ساله با رشد ۴ واحد مبنا (هر واحد مبنا برابر با ۰۱/ ۰ درصد) به ۶۱/ ۱ درصد رسید. این میزان در یک سال گذشته بی‌سابقه است. در صورتی که طلا همین روند را در پیش بگیرد کانال‌های هزار و ۷۵۰ دلار و هزار و ۷۲۰ دلار را به عنوان نواحی حمایتی آن باید در نظر گرفت. اما در صورتی که طلا براساس انتظارات فعالان بازار رفتار کند و بتواند در ادامه هفته مسیر صعودی خود را پیدا کند، با مقاومت سنگین هزار و ۸۰۰ دلار روبه‌رو خواهد شد.

 پایان روند ثابت کوتاه بیت‌کوین؟
پادشاه رمزارزها به قیمت ۵ ماه پیش بازگشت. بیت‌کوین که سقف تاریخی ۶۳ هزار دلاری را برای خود ثبت کرده است، اکنون دوباره در مسیر حرکت به سمت این سقف قرار گرفته است. بیت‌کوین در روز دوشنبه توانست بعد از ۵ ماه دوباره به مرز ۵۷ هزار دلاری بازگردد تا سرمایه‌گذاران را نسبت به ادامه صعود این رمزارز امیدوار کند. بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران نیز در این مدت اعلام کرده‌اند که در زمان ریزش بازار میزان قابل‌توجهی از رمزارزها را در سبد دارایی خود جای داده‌اند. اما قطار آلت‌کوین‌ها هنوز راه نیفتاده است. بررسی‌های تاریخی در بازار نشان می‌دهند که معمولا ارزهای دیجیتال با کمی تاخیر روند صعودی بیت‌‌کوین را تکرار می‌کنند. تحلیل‌گران انتظار دارند که در صورت ثبات در روند فعلی بیت‌کوین، سایر رمزارزها نیز به زودی رشد خود را آغاز کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید