واکنش بورسی‌ها به ادعاهای بورسی نامزدها

دنیای‌اقتصاد : رشد شاخص بورس و تجمع اعتراضی مالباختگان یکی از صرافی‌های رمزارز مقابل دادسرای جرائم اقتصادی از جمله موضوعاتی بود که دیروز در توییتر بورسی به آن توجه شده بود. در ادامه نگاهی داریم به یکی از سوژه‌های داغ و اصلی گعده فعالان بورس در توییتر.
صحبت‌های یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره متخلفان حوزه بورس که در آن به یکی از بانک‌ها اشاره و درباره خروج پول توسط این بانک از بورس صحبت می‌کند مورد توجه کاربران حوزه بورس قرار گرفته بود. او در بخشی از صحبت‌هایش به این مساله پرداخته بود که لیست متخلفان بورسی را دارد و برنامه‌ای هم برای برخورد با متخلفان و بهبود بورس طراحی کرده است. این صحبت‌ها جدا از اینکه واکنش منفی هواداران سایر رقبای این نامزد انتخابات را در پی داشت، با واکنش منفی سهامداران خرد که در صفحه‌هایشان درباره انتخابات کمتر مطلبی می‌نویسند روبه‌رو شد. آنها به این مساله ‌پرداختند که این نامزد انتخابات ماه‌ها است که از لیست متخلفان صحبت می‌کند و حتی از ارسال آن به قوه قضاییه خبر داده است اما تا به امروز نه‌تنها متخلفی در حوزه بورس به سهامداران معرفی نشده است بلکه اصلا مشخص نشده که تکلیف لیست ارسالی متخلفان بورسی به قوه قضاییه به کجا رسیده است. در کنار این صحبت‌ها فعالان حوزه بورس و برخی دیگر از چهره‌های اقتصادی که تا به امروز وارد بحث‌های انتخاباتی نشده‌ بودند، با فراگیر شدن فیلم صحبت‌های این نامزد انتخابات در صفحه‌های خود درباره این مساله ‌نوشتند که در روزهای آینده که به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، این ادعا و به قول برخی از افراد این بگم‌بگم‌ها در صحبت‌های نامزدها بیشتر به چشم می‌آید. حرف کلی آنها این بود که نباید به این ادعا تا زمانی که سند و مدرک درست و قابل استنادی ارائه شود اهمیت ویژه‌ای داد. اما این تنها سوژه دیروز در توییتر بورسی‌ها نبود. ادعای یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر اینکه دولت کسری بودجه ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی خود را با ورود بانک مرکزی به بورس و فروش اوراق خزانه به مردم جبران کرد، از آن سوژه‌هایی بود که برخی از کاربران مخصوصا در پیام‌رسان تلگرام و اکثر سهامداران خرد در صفحه‌هایشان در توییتر به آن اهمیت دادند. اگرچه انتظار می‌رفت ادعای این نامزد انتخابات در توییتر و اینستاگرام هم مورد توجه گسترده‌ای قرار بگیرد اما این روزها به قدری بازار ادعا و اظهارنظر داغ است که کاربران توییتر و سهامداران فعال در این شبکه اجتماعی از پرداختن به خیلی از سوژه‌ها و صحبت‌ها غافل می‌شوند.

سهامداران خرد در توییتر با انتقادهای تند و تیزی به این اظهارنظرها واکنش نشان دادند و کم‌و‌بیش خواستار واکنش مسوولان بورس درباره این اظهار نظر بودند. افراد دیگری هم بودند که به ادعای این نامزد انتخابات توجه کردند و در نوشته‌هایشان به این مساله ‌پرداختند که فردی که امروز در حال مطرح کردن این صحبت‌ها است، زمانی در سمتی بوده که در این اقدامی که امروز ادعا کرده، دولت آن را انجام داده، نقش داشته است، پس اینکه امروز در مقام نامزد انتخابات چنین ادعایی را مطرح می‌کند کمی دور از انصاف و غیرقابل باور است. نه‌تنها درباره ادعای این نامزد انتخابات بلکه درباره نامزد دیگری هم که ادعای خروج پول توسط یکی از بانک‌های کشور از بورس را داشت، حرف کلی کاربران فعال در حوزه بورس که در شبکه‌های اجتماعی درباره اظهارنظر نامزدهای انتخابات دیدگاه‌هایشان را منتشر می‌کنند، از این قرار است که متاسفانه با وجود گذشت سال‌ها پستی و بلندی در کشور هنوز در بر همان پاشنه تخریب و شعار و ایجاد جنجال می‌چرخد. به اعتقاد این افراد نیاز امروز کشور و انتظار مردم بهبود اوضاع بورس، بهبود وضعیت معیشت و مسائلی از این دست است که افراد زیادی درگیر آن هستند. راه رسیدن به این موضوع هم تخریب و اتهام‌زنی و شعار دادن نیست و باید راهکار و برنامه ارائه کرد. مردم این روزها به‌خوبی درک می‌کنند که چه کسی شعار می‌دهد و چه کسی برنامه دارد و دستش پر است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید