چراغ بورس قرمز شد/ سبزپوشی سهام شستا و فارس

اقتصاد نیوز : بازار سهام امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل  بورس تهران  در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 823  واحدی در سطح یک میلیون و 243 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت 380 واحدی 434 هزار و 864 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس اما سبزپوش شد و  به 17 هزار و 942 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

شستا و فارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شپنا، شبندر و فملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نمادهای شستا، برکت، خساپا، شپنا، خودرو، فولاد و اپال در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای ذوب، آریا، شگویا، بپیوند، بگیلان، ثرود و قاسم در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

تالار سهام بورس تهران

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

در جریان معاملات منفی و پر عرضه گروه پالایشی‌ها نماد شبندر در کف قیمتی روزانه دنبال می‌شود. شپنا در قیمت ۱۲۲۷ تومان افت حداکثری دارد. شبریز و شتران نیز با صف فروش مواجه هستند.

شستا امروز هم پرتقاضا دنبال می شود و در قیمت 1167 تومان رشد بیش از 1 درصد را تجربه می کند.

در بانکی‌های بزرگ اردر‌های حمایتی در کف قیمت روزانه مشاهده می‌شود. نماد وپاسار در قیمت ۱۳۴۲ تومان با نوسان مثبت دنبال می‌شود و نماد وتجارت در قیمت ۲۶۲ تومان در کف قیمتی روزانه در حال داد وستد است. وبملت و وبصادر نیز افت بیش از ۱ درصدی را تجربه می‌کنند.

در ساعت 9:30 شاهد بهبود تقاضا در بازار هستیم.

شاهد جدال خریداران و فروشندگان در گروه فلزات اساسی برای سبز پوشی نمادهای این صنعت هستیم. فولاد با پیشروی بیش از 1 درصدی در قیمت 1314 تومان معامله می شود. کاوه و فملی در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت همراهند. ذوب افت حدود 1 درصد را تجربه می کند ولی افزایش تقاضا و سبزپوشی این نماد دور از انتظار نیست. فخوز در قیمت 1500 تومان مثبت دنبال می شود.

آخرین قیمت ۳۲نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۲۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۸۵۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید