رشد ۱۲درصدی تولید ملی مس در سال۱۳۹۹

گروه شرکت‌ها : مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست خبری روز گذشته، از کشف ذخیره جدید یک میلیارد تنی توسط این شرکت خبر داد.
رشد 12درصدی تولید ملی مس در سال1399
اردشیر سعدمحمدی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال گذشته عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ در شرکت ملی مس، ۱۰۱ هزار متر حفاری عمقی برای شناخت ظرفیت‌های جدید انجام شده که نتیجه آن کشف یک میلیارد تن ذخیره جدید با عیار نیم درصد بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارزش این کشفیات به لحاظ ریالی بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است که به دارایی‌های شرکت مس افزوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به ذخایر کشف شده در سال ۱۳۹۸بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ به میزان ۵۲۳ میلیون تن ذخیره جدید کشف کرده بودیم که با احتساب کشف یک میلیارد تنی ذخایر جدید مس با عیار نیم درصد در سال ۱۳۹۹ ذخیره شرکت مس در سال گذشته از ۸ میلیارد تن عبور کرد.  سعدمحمدی در ادامه گفت: امروز بیش از ۴۰ میلیون تن ذخیره خالص مس در کشور داریم که ایران را در رتبه هفتم جهان از نظر ذخایر مس قرار داده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به رتبه ششم دست پیدا کنیم.

وی با بیان این موضوع که نخستین‌بار در تاریخ شرکت ملی مس، در سال ۱۳۹۹ از رکورد تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد مس عبور کردیم، خاطرنشان کرد: با این میزان رشد در مقایسه با رکورد قبلی، در سال ۱۳۹۹ با ۱۲ درصد رشد همراه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: امسال سه طرح مهم معدن و کارخانه کنسانتره درآلو، معدن و کارخانه کنسانتره دره‌زار و کارخانه فلوتاسیون حاصل از سرباره‌های سرچشمه در شرکت مس به بهره‌برداری خواهد رسید که بیش از ۴۰۰ هزار تن به تولید کنسانتره و حداقل ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد شرکت ملی مس اضافه خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید