آیا سقوط قیمت دلار ادامه خواهد یافت؟

طی تعطیلات عید نوروز قیمت دلار افزایش قابل توجهی یافت و قیمت آن تا نزدیکی 27 هزار تومان نیز رشد کرد. اما در روز های گذشته ما شاهد سقوط شدید قیمت دلار بودیم.

دلار دیروز تمام افزایشی که در طول تعطیلات نوروزی بدست آورده بود یک جا از دست داد تا به محدوده ۲۴۷۰۰ تومان برسد؛ زیرا معامله ‌گران احساس کردند که مذاکرات هسته‌ای از بن‌بست خارج شده و به همین دلیل، فروش‌های خود را افزایش دادند.

تنها دلار به اتفاقات سیاسی روی نزولی نشان نداد و در بازار سکه نیز بیشتر معامله‌ گران فروشنده بودند تا خط حمایتی ۱۰۸۰۰ را هم از دست بدهند در حالی که‌ اونس روند خوبی برای افزایشی شدن داشت.

دیروز تمایل زیادی برای حواله درهم وجود نداشت و در دبی، درهم خط ۷۰۰۰ تومانی را از دست داد تا به کانال ۶۷۰۰ سقوط کند، اگر درهم‌ حمایت ۶۵۰۰ تومان را از دست بدهد دلار وارد کانال ۲۳ هزار تومان خواهد شد.

دلار برای افزایشی شدن نیاز به ورود درهم به کانال ۷۰۰۰ تومان دارد، آنچه مهم هست نشست برجامی سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در اتریش هست که گفته می شود نماینده آمریکا در امور ایران نیز در آنجا حضور خواهد داشت.

دیروز تقاضا برای خرید دلار در افغانستان و سلیمانیه عراق هم افت کرده بود و فشار فروش تهران را تشدید کرد و اگر دلار هرات به ۲۴۲۰۰ تومان برسد روند کاهشی دلار تهران ادامه خواهد داشت.

دلار تهران کانال ۲۵ هزار تومان را به راحتی از دست داد و در صورتی که به بالای مرز ۲۵ برنگردد، ظرفیت کاهش بیشتر را خواهد داشت.

اگر خبرهای مثبتی از مذاکرات وین اتریش منتشر شود، دلار سطوح حمایتی ۲۴۵۰۰ و ۲۳۸۰۰ تومان را از دست خواهد داد. در غیر‌ این صورت برگشت به کانال ۲۵ هزار تومان نیز بعید نخواهد بود.

منبع: سایت طلا


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید